Denne annonce er inaktiv.
Søg på lignende virksomheder

Få besked hvis annoncen bliver aktiv

Webshoppen er lukket, og lageret sælges til fordelspris

Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Hele landet
Gem annonce
Børnetøj for 0-6 årige + unikt babyudstyr. Unikke mærker for DK's marked.

Grundet vi har lukket webshoppen helt, er lageret alene nu til salg.
Lagerværdien baseret på engros indkøbsprisen er 135.000,- og salgspotentialet ligger på mellem 250.000 - 350.000,- dkr

Lageret består af børnetøj, af mærker som Mayoral, Mothercare, Wislaki og Mim-pi som alle er højkvalitetsmærker der ikke kan findes mange steder i DK. Herudover kommer tilbehør som hårpynt og strømper mv.

Lageret består af ca 485 produkter, hvortil der er størrelsesvarianter på alt tøj (I alt ca 2000 stykker)

Økonomiske nøgletal

Mange produkter sælges til 250 - 300% af indkøbsprisen, og de fleste som køber disse mærker, vender tilbage efter mere.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Babyudstyret er i den bløde afdeling, importeret fra det populær Polske Motherhood. Alt herfra er Øko-tex og udviklet af mødre til mødre (og deres babyer).

Babytøjet samt tilbehør til de 0-2 årige er i specielle mærker fra Spanien, England, Norge og Polen. Kvaliteten er 300% i forhold til H&M, og alt er meget populært udenfor DK's grænser. Et mærke er 100% økologisk.

Børnetøjet til de 2-6 årige er importeret fra Spanien, England, Polen og Holland. Igen er kvaliteten 300% i forhold til H&M, og designet er virkeligt lækkert.

Disse produkter dækker primært et marked for de som søger det unikke og flotte til deres børn, og som ikke behøver nødvendigvis at have de sædvanlige Danske mærker. Mayoral alene sælger 28.000.000 stykker tøj om året i Europa, men er relativt ukendte i DK.

Markedsføringskanaler

Pt markedsføres kun via Facebook for business.
Adwordskonto er sat op, men er ikke i brug.
Kunder kommer primært via google søgninger.

Potentialet her er stort for den rette køber.

Omkostninger

Ingen omkostninger, da det er rene lagervarer som sælges.

Aktiver

Varelager: dkr 135.000,-
Pakkematerialer, kasser og forsendelsesposer: Ca. dkr 2500,-

Varelager på 135.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Butikken kom online den 30 December 2015, efter 1 år med meget hårdt arbejde.
Som nybagt forældre fik jeg interessen for babytøj og udstyr, og gennem utallige rejser rundt i Europa indså jeg at der i DK er et meget snævert marked, med de samme 5-6 mærker som går igen i alle børnebutikker, imens der er helt utroligt meget lækkert tøj og udstyr rundt i andre lande, som er langt bedre end det vi tilbyder børnene i DK. Både design og kvalitet er langt bedre end det typisk Danske som de fleste unge forældre køber.

Hele ideen blev skabt efter et besøg i Spanske Mayoral's butik i en by i Central Europa, hvor jeg så den fantastiske kvalitet de har til børn. Jeg tog kontakt til Mayoral da jeg ville starte en webshops med deres varer, men blev hurtigt afvist. Mayoral solgte på dette tidspunkt ikke til rene webshops nogen steder i verden.
Efter 6 måneders hårdt arbejde blev jeg og familien inviteret til Malaga hvor vi besøgte Mayoral's fabrik, og den første kontrakt nogensinde for en ren webshop blev etableret imellem mig selv og Mayoral.
Herefter udviklede og skabte jeg selve webshoppen (som ikke eksisterede da aftalen med Mayoral blev underskrevet - og dette var Mayoral vidende om).
Målet herefter blev at finde flere kvalitetsmærker som ikke fandtes på det Danske marked, og dette lykkedes til fulde. Som ung forældre ville jeg skabe noget godt og sundt for børnene, som alle forældre uanset indtægtsniveau ville have råd til, og det var en mærkesag at have unikke mærker som ikke var tilgængelige i alle de "sædvanlige" butikker.

Kvaliteten skulle være i top, og prisen skulle være i bund. Indtægten skulle komme via volumen i salget.

Markedet

Markedet er krævende da der er rigtig mange udbydere af børnetøj og babytøj.

Markedet bliver konstant fornyet af nye unge forældre, og deres søgninger på internettet efter viden om produkter er en god indgangsvinkel, til at finde og introducere nye kunder. Kunder kan fastholdes fra deres babyer er nyfødte og indtil 6 års alderen med den rette indsats.

Købekraften er god, da vores priser ligger lavt i forhold til markedet, men det kræver en indsats at komme frem til køberne via internettet.

Konkurrencen på specifikke produkter varierer meget, men vi ligger godt på google med en del søgeord, og med en indsats gennem adwords, blogs, instagram og optimerede Facebook reklamer kan en meget stor og solid kundegruppe nåes. Det er her en ny køber skal sætte ind, og potentialet er stort da mærkerne ikke er gængse på markedet.





Svagheder/udfordringer

Den største svaghed er danskernes snævre syn på det tilgængelige udvalg. Danske forældre er meget opsatte på de samme 5-6 mærker af tøj, og har en meget lille indsigt i hvad der egentligt er tilgængeligt til deres børn på markedet.

En trussel er Zalando og andre giganter på markedet indenfor børnetøj og babyudstyr, imens normale webshops ikke generer generelt. Med målrettet reklame er det absolut muligt at omgå disse, men det kræver en indsats fra købers side.

Udfordringen er, at åbne danskernes øjne for mærker der ikke er produceret på dansk jord.

Stærke sider

Den stærkeste side er også den svageste side her. De som køber vores mærker er tit meget overraskede over den gode kvalitet, og vi har generelt kun modtaget positive tilbagemeldinger. Det er absolut muligt at fastholde købere som en gang har handlet, grundet den gode oplevelse med produkterne.

Priserne ligger lavt, og henvender sig til absolut alle samfundslag. Flere og flere får øjnene op for internethandel, og da vores platform er godt optimeret for mobiler og iPads, ser vi en stor del af salget foretaget via mobiltelefoner og mobilepay.

Der er mulighed for at udvide med afbetalingsordninger eller betaling med børnecheck.

En meget stærk side ved butikken er den medfølgende adgang til Shoporama's lukkede Facebook grupper, hvor der er en enorm vidensdeling imellem rigtig mange shopejere, udviklere og andre med shoporama webshops. Her kan hentes viden og stilles spørgsmål gratis omkring alt, og der er altid professionelle dygtige kolleger som hjælper uanset om man er konkurrenter eller ikke. - dette er helt unikt og sparer mange kurser for de som vil lære at drive webshops.

Strategi

Virksomheden har idag ingen fast strategi.
Der annonceres en smule via Facebook hvor der er sat sporinger op på diverse parametre, men grundet højt arbejdspres andetsteds, familie og manglende tid i døgnet, har denne del været kraftigt forsømt.

Vision

Webshoppen vil kunne drives til en rentabel og profitabel butik med en indsats på reklameområdet, og vil være perfekt til en som ønsker at lægge energi her.
Lageret kan købes seperat, og dette vil kunne indgå hos enhver seriøs udbyder af babytøj, børnetøj og babyudstyr, som et positiv supplement med en stor fortjeneste.

Ideel køber

Webshoppen er helt ideel til en som ønsker at starte en webshops, men som ikke har den tekniske viden, elle bare ikke vil bruge tiden på det. Der er allerede ATL tekster på alle billeder og alle tekster og produkter er google optimeret. Platformen er Danmarks bedste, så dette er en perfekt shop til den som ønsker at arbejde med reklamedelen, og det mere udadvendte i at drive en webshops. Selve butikken kører allerede rigtigt godt.

Ønsker køber kun lageret, er dette perfekt for en allerede eksisterende butik, som ønsker at sælge højkvalitetsvarer der ikke er tilgængelige på det generelle danske marked.

Opstartshjælp

Hvis køber tager både webshoppen og lageret, står sælger gerne til rådighed den første måneds tid til at komme ind i hvordan platformen fungerer, og hvordan tingene ændres og justeres osv. - Dette tager sælger ikke noget for.

Hvis køberen kun tager lageret, hjælper sælger naturligvis med at pakke dette så det er nemt at finde og identificere hvert enkelt produkt.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1662

Sælger kontaktet:
8

Følger annoncen:
9

Annonce id-nummer:
30153

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
30-06-2018
Udbudspris 100.000 DKK