Denne annonce er inaktiv.
Søg på lignende virksomheder

Få besked hvis annoncen bliver aktiv

Webshop med salg til "foodies". Omsætning 250.000kr i April, Maj, Juni

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
1½ år gammel webshop i vækst

En velbygget og moderne webshop i et stærkt system, som gennem de sidste 1½ år er stormet ind på et ellers stille marked. Vi har lavet disrubtion blandt de etablerede webshops og vinder hurtigt plads på markedet. Sortimentet der forhandles pt. er varer af høj kvalitet fra både ind- og udland.
Webshoppen er bygget op på WordPress/woocommerce, og er fuldt automatiseret ift. bogføring, fragt, Google AdWords/Shopping, Facebook mm.
Der er opstartet dedikeret SEO arbejde på siden pr. 1/6/18 hvilket der først vil ses egentlig effekt af senere på året.
Webshoppen har 5* på Trustpilot, og ligger på top 10 i kategorien "Grill & tilbehør".

Økonomiske nøgletal

Omsætning i 2018 - 350.000 excl. moms.
Ca. omsætning i 2017 - 150.000 excl. moms.
Webshoppen har været en del af en enkeltmandsvirksomhed før marts '18.

Produktet

Filosofien med at starte webshoppen har fra starten af været at gøre proffessionelt og høj kvalitets udstyr til madlavning tilgængeligt for private. Shoppen har i dag mange unikke produkter hvor særligt pizzaovne, udstyr til pizzabagning, pølsemageri og træpillegrills har haft fokus. Med unikke aftaler i det meste af Europa og verden har vi opbygget et godt netværk af producenter og shoppen fungerer således i en god balance af Dropshipping og lagerførte varer. Varelageret har en værdi af ca. 65.000 kr, og fylder pt. ca. 20 m2.

Kunderne består af 66% mænd og 33% kvinder. Størstedelen af kunderne er mellem 35-54 år.

Webshoppen har udelukkende fokuseret på B2C markedet, men det vil være meget oplagt at se på B2B indenfor kategorierne.

Markedsføringskanaler

Webshoppen er integreret med dynamisk opsætning af Google Shopping og Facebook Annonceadministrator. Shoppen er også integreret med Trustpilot Free, hvor der automatisk udsendes invitationer til anmeldeser efter køb.
Der er opsat Google Shopping kampagner, Adwords og Display annoncer, samt Facebook DPA's. Alt dette er for nuværende håndteret af eksternt bereau uden opsigelsesperiode.

Der er fra Juni 2018 begyndt dedikeret arbejde med SEO gennem bereau med allerede meget flotte resultater, og vi har kun set toppen af isbjerget nu :)

Omkostninger

De faste omkostninger til diverse integrationer og plugins er for nuværende ca. 1000 kr/mdr.

Aktiver

Webshoppen har eget lager med varer for ca. 65.000 kr. og med en volumen på ca. 20 m2. Alle større varer er der indgået dropshipping aftale med leverandører både i Danmark og Europa.
Varelageret købes helt.
Aftale om hvilke varer der skal forsøges sælges ud inden en evt. overtagelse kan laves.

Varelager på 65.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Idéen om virksomheden startede i køkkenet i slutningen af 2016.
Jeg skulle lave spegepølser, og i den forbindelse bruge nogle special produkter og ingredienser til det. Jeg søgte på nettet og fandt ud af 2 ting. Enten skulle man købe fra grossister, hvilket var i en størrelse hvor hjemme-kokken ville have til et helt liv. Eller også skulle man købe fra etablerede webshops hvor det mildest talt ikke er e-handel der er fokuseret på i forretningen. De websahops der eksisterede med den type produkter i start 2017 var med "e-commerce briller" set ubrulige. Dårlige tekster, dårlige købsoplevelser, ugennemsigtige og dyre fragtmuligheder og dårlig/ingen SEO og PPC.
Derfor så vi lynhurtigt potentialet i at disrubte denne del af markedet.

Fra idé til handling var der ikke langt, og med meget begrænsede midler blev webshoppen version 1.0 etableret, leverandøraftaler lavet i ind- og udland, og efter arbejde og læring uafbrudt i et par måneder var vi i luften. Den hjemmelavede version 1.0 fungerede faktisk helt frem til påsken 2018.

Jeg, ejeren, har altid følt mig godt hjemme på nettet, og med en kæmpe kærlighed for pizzabagning og det rigtige udstyr til det blev der fundet producenter i Europa der også gerne ville være med på rejsen. Med deres enorme udvalg og ekspertise gik vi lyn-hurtigt ind og blev dominerende på markedet af pizzaovne til private.

Da vi havde kørt shoppen i et lille år og fået "proof of concept" indså vi, at for at få shoppen videre blev vi nødt til at få proffessionelle ind over opbygning og design af webshoppen, med konverteringoptimering og fremtidssikring for øje. Et bereau blev hyret til opgaven og lige inden påsken 2018 gik version 2.0 i luften. Derefter er det kun gået en vej med besøgende og omsætning. Og for at prale lidt, så er der ikke mange webshops i Danmark der rent visuelt kan måle sig med denne her.

Markedet

Markedet for produkterne i webshoppen er i fremdrift. Vi er officielt ude af finanskrisen og folk har fået flere penge fri til fornøjelser og dyrere ting.
Indenfor madlavning og egenproduktion er tendensen også at folk mere og mere vil lave deres eget. Med masser af madprogrammer i TV, Street Food markeder, osv. bliver folk mere bevidste om at lave deres eget, og skal bruge råvare samt udstyr til det.

Ift. konkurrenter er der ganske få etablerede der sælger det samme. Webshoppen er hurtigt blevet markedsdominerende på flere kategorier.

Svagheder/udfordringer

Sælger har samtidig haft fuldtidsarbejde og 2 x barsel ved siden af denne webshop. Dette har resulteret i at det fulde potentiale ikke er blevet realiseret både indenfor B2C, men i den grad også indenfor B2B regi.

Stærke sider

Webshoppen er bygget op på en logisk og intuitiv måde for både kunder og medarbejdere.
Med kunstig intelligens tilpasser webshoppen købsoplevelsen for den enkelte kunde gennem købsprocessen.
Med et bredt distributionsnetværk kan kunderne vælge netop den leveringsform der passer til dem og den givne vare.

Med et helt uudnyttet potentiale i B2B + skoler, instututioner mv. er der store muligheder for stabil vækst blandt dette.

Ideel køber

Den ideelle køber har en interresse for madlavning og e-handel.
Har køber allerede en etableret webshop med salg af udstyr eller ingredienser til madlavning, eller en have/fritid shop kan denne shop give nogle synergi muligheder.
Derudover, hvis køber har en interresse for e-commerce, vil shoppen være en god mulighed for at teste sine skills af på en fungerende side. Da de omkostningstunge varer hovedsageligt er med Dropshipping aftaler er der ikke den store omkostning ved drift af webshoppen.

Opstartshjælp

Sælger er indstillet på at hjælpe køber med at overtage forretningen i et realistisk omfang. Dette kan f.eks. ske via en konsulentaftale.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1993

Sælger kontaktet:
1

Følger annoncen:
5

Annonce id-nummer:
30181

Årsag til salg:
Helbred

Annonce oprettet den:
09-07-2018
Udbudspris 220.000 DKK