Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 90.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Webshop med salg af kvalitets børnetøj & interiør - omsætning på Ca. 850.000,00 kr.

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Veletableret 3 år gammel webshop med loyale kunder

Drømmer du om din helt egen webshop, der sælger lækkert primært økologisk børnetøj og kvalitets interiør til børn, men vil gerne slippe for det store arbejde der ligger i at udvikle og opbygge en webshop med et loyalt kundegrundlag? Så er det nu du skal slå til! Webshoppen der nu sælges omsatte i 2017 for ca. 1 mio. kr. fordelt på 1.300 loyale kunder, der på Trustpilot har kvitteret for deres store tilfredshed og oplevelse med at handle på webshoppen ved at give webshoppen en samlet score på hele 9.8.

Økonomiske nøgletal

NØGLETAL (ÅR 2017)
• Omsætning: 1.000.000 kr.
• Antal Kunder: 1.300
• Antal ordrer: 2.000
• Gennemsnitlig ordreværdi: 573 kr.
• Tilbagevendende kunderate: 27%
• Antal besøgende: 65.000
• Konverteringsrate: ,78%
• Geografisk fordeling af besøgende: Danmark (91%), Sverige (4%), USA (1%), Holland (1%), Øvrige (3%)

Produktet

BESKRIVELSE
Nu sælges en skøn og eksklusiv webshop med et godt ry, der forhandler tøj og udstyr til børn, der har fuldt hus på trustpilot med en score på hele 9.8 baseret på +180 kundeanmeldelser. Webshoppen er ligeledes blevet nomineret til at have den bedste kundeservice i kategorien børnewebshops, sammen med 9 andre webshops i 2017. Og effekten af dette er tydeligt - loyale kunder, der vender tilbage igen og igen!

Til webshoppen ejes både domænerne .dk og .com, hvilket gør det muligt at drive webshoppen internationalt ud over de danske grænser.

Webshoppen forhandler i dag eksklusive og eftertragtede brands som mini rodini, Nofred, Mr Maria, Banwood, Scrunch og Maileg, og fra de fleste brands er der allerede givet udtryk for et ønske om at fortsætte samarbejdet med en ny ejer. Med flere af webshoppens leverandører er der indgået aftale om dropshipping, hvilket reducerer investeringen i varelager.

Til info, har de fleste af webshoppens leverandører fortsat varer på lager, så en nye ejer kan fortsat nå at købe efterårsvarer hvis dette ønskes. Webshoppens nuværende varelager kan naturligvis også tilkøbes hvis dette ønskes, men er som udgangspunkt ikke inkluderet. Deadline for at shoppe Spring 2019 varer er typisk i august/september 2018 og for nogle brands kan ordrer ligges helt frem til oktober 2018.

Webshoppen åbnede i august 2015, og grundet personlige omstændigheder er vi nu klar til at overdrage ansvar og ejerskabet for webshoppen til én som brænder for at eje og drive en online børnetøjsforretning, men som gerne vil slippe for det store arbejde der ligger i at udviklet og opbygge en webshop med et loyalt kundegrundlag. Samtidig er der naturligvis fortsat mulighed for, at en ny ejer kan sætte sit helt eget personlige præg på webshoppen.


WEBSHOPPEN
Webshoppen har et stilrent design og gennemført CVI, hvor den mørke blå og bløde røde farve går igen på tværs af webshoppen og logo mv. Webshoppen er udviklet i Shopify med designet ”Grid Theme by Pixel Union”, og indeholder følgende integrationer og øvrigt:
• Integration til økonomisystemet e-conomic, der automatiserer bogføring af salg via webshoppen
• Leveranceaftale med GLS
• Rabataftale med LOGBUY, der når ud til over 400.000 profiler
• Betalingsløsningen Bambora, der tilbyder kontant betaling med kort og MobilePay, eller betaling på kredit med VIABILL
• Høj sikkerhed via Shopify’s integrerede løsning

Markedsføringskanaler

Webshoppen gør primært brug af nedenstående markedsføringskanaler.

FACEBOOK & INSTAGRAM
Webshoppen bruger i dag Facebook og Instagram aktivt i sin annoncering med diverse indlæg og konkurrencer, henvendt til sine 2.700 følgere på Facebook og 4.000 følgere på Instagram.

GOOGLE
Med mange af webshoppens brands, ligger webshoppen på side 1 på Google, hvilket primært er resultatet af en effektiv SEO optimering på shoppen, uden yderligere betalt markedsføring. Dermed udestår altså fortsat et stort uudnyttet potentiale for en ny ejer i, at optimere webshoppen med diverse betalt markedsføring og annoncering, der kan øge aktiviteten på webshoppen og salget yderligere.

NYHEDSBREVE
Webshoppen udsender i øvrigt jævnligt nyhedsbreve til over 2.000 modtagere via marketingplatformen MailChimp, og åbningsraten ligger generelt over 30%.

LOGBUY
Webshoppen har et samarbejde med Logbuy, der når ud til over 400.000 profiler.

Omkostninger

Med webshoppens nuværende aktivitetsniveau, kan shoppen drives af én person, hvilket er en stor fordel for en ny ejer der ønsker at afprøve tilværelsen som webshopejer, idet der ikke skal afholdes lønomkostninger til øvrige ansatte. Virksomhedens omkostninger foruden vareforbrug og fragtomkostninger, relaterer sig derfor primært til salg og markedsføring samt drift af webshoppen.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
3335

Sælger kontaktet:
40

Følger annoncen:
29

Annonce id-nummer:
30204

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
17-07-2018
Udbudspris 90.000 DKK