Webshop med salg af accessories til piger, stort varelager og store sociale medie profiler
Drømmer du om at drive en webshop der er 100% køreklar og har fin omsætning og rigtig høj avance på alle produkter så skal du læse videre.
Jeg har vedhæftet teksten fra salgsdokumentet herunder, hvis du ønsker informationer om andet vedrørende shoppen må du meget gerne kontakte mig.
Køb denne potentielle guldgruppe af en webshop og tjen det hjem på under 12 måneder.
Da jeg nu har valgt at sætte min webshop til salg har jeg udarbejdet et dokument med væsentlige informationer. Kontakt mig gerne for yderligere detaljer eller spørgsmål.
Hvorfor sælge webshoppen?
Jeg har gået fuldtid som selvstændig siden jeg blev færdig med min STX i sommeren 2014 og har nu besluttet at jeg vil videre og prøve mig frem på universitetet. I den forbindelse føler jeg at de daglige forpligtelser der er som selvstændig ikke passer ind med studielivet, studierejser og semestre i udlandet. Derudover blev shoppen startet med min daværende kæreste som stod for billedmateriale til shoppens sociale profiler, og da vi ikke er kærester længere har den del stået lidt stille.
Webshoppen startede som en webshop der udelukkende solgte armbånd under et andet navn (domænet er stadig aktivt og medfølger). Inden for et halvt år efter opstart havde vi en god omsætning og et rigtig stort overskud pga. den høje avance på produkterne, så der blev det besluttet at udvide sortimentet til at være mere bredt valg af accessories til piger. Derfor blev den gamle webshop forvandlet til den nuværende som ikke er begrænset af kun at sælge armbånd.
Wristbysophie blev startet d. 20 april 2015 og blev så overført til den nuværende d. 16 februar 2016.
Webshoppen er opbygget i Woocommerce igennem Wordpress som er et open Source CMS-system. Shopsystemet er let og overskueligt, samt at det template der er anvendt er 100% responsivt.
Der er frie tøjler for redigeringsmuligheder i webshoppen, og det er let for køber selv at redigere i de mest simple ting uden brug for ekstern programmør hjælp.
Faste omkostninger
Shoppen har meget få faste omkostninger. Domænerne bliver hostet hos unoeuro webhotel og det er også der SSL certifikatet til betalingsgateway er købt. Det løber samlet set for alle domæner og SSL certifikater op i 860 kr. Årligt.
(3 domæner ).
Da webshoppen anvender Stripe som betalingsløsning er der ingen faste omkostninger forbundet ud over det SSL certifikat som kører igennem unoeuro.
Salgskanaler
Shoppens hovedsaglige indtægt kommer trafik genereret igennem sociale medier (FB & Instagram), herunder er Instagram klart den største salgskanal.
Sociale profiler:
Instagram samt facebook
Der er brugt meget få midler på FB marketing, da det ikke har været nødvendigt for at skabe omsætning. Billedmaterialet og omtale af produkterne har skabt salget i sig selv. Der er samlet set brugt omkring 20.000 kr. På FB & Instagram annoncer, og opsætningen og alt arbejde der er lavet til disse annoncer følger selvfølgelig med.
Udover sociale medier er der solgt en stor del produkter ved fysisk handel igennem diverse markeder, garderobesalg osv.
De salgskanaler en eventuel køber kunne udvide salget med var eksempelvis følgende: Dealsites (kontakter til alle danske dealsites medfølger), Google Adwords, Bing Adds, forbedret SEO, forbedret FB / Social marketing (på de allerede eksisterende sociale medier).
Varelager og leverandører
Der medfølger et varelager på 48.000,- ex moms. Samt en smule inventar (kasser, kuverter, printer & laberpapir osv.)
Da det er meget små genstande fylder lageret ikke mere end at det kan pakkes sammen på 3 kvadratmeter, men skal det sættes ordentligt op skal man nok bruge 6-8 kvadratmeter for at optimere den daglige arbejdsproces med webshoppen.
Omsætning
Shoppen har i alt omsat for 218.000, dog har der været et utal af kunder der har købt på adressen samt en stor del fysiske kunder på diverse markeder. Samlet set løber omsætningen op på omkring 265.000.
Der har været svingninger i omsætningen alt efter hvad årstid det er og hvor meget der bliver gjort ud af den sociale marketing. Eksempelvis er der en stor stigning i salget omkring jul da mange køber produkterne som julegaver.
Pris
122.000,- ex moms.
Der er mulighed for at sælge som kontaktpris + X % af omsætning i Y antal måneder hvis dette er et ønske for køber.
Den ideelle køber og den daglige drift
Da webshoppen i sig selv laver et godt overskud fra købsdato af, er den perfekte køber en der har et setup eller bare lysten til at drive en webshop, samt lysten til at promovere sine produkter på de sociale medier. Det kræver at man dagligt pakker og sender ordre samt man i ny og næ svarer på en supportmail.
Den ideelle køber bør dog også være en med ambitioner, tid og drive til at føre webshoppen videre, da potentialet er ekstremt stort. Eksempelvis lavede vi en engelsk version af shoppen med mulighed for at oversætte til flere slags sprog så de skandinaviske lande eller resten af Europa også har mulighed for at købe. Vi har allerede haft en god del ordre fra Norge og Sverige igennem shoppen, på trods af at vi har 0 markedsføring lavet i disse lande, salgene kommer alene fra de sociale profiler og de billeder der er lagt op der.
Jeg går personligt meget op i tidsoptimering så det setup den daglige drift et lavet omkring gør at det ca. tager 20-30 minutter hver dag at pakke ordre, svare mails og lave opslag samt billedmateriale til de sociale profiler.
Ved et eventuelt køb yder jeg selvfølgelig support i starten så køber kommer ind i de ting der er værd at vide omkring drift af webshoppen. Køber overtager selvfølgelig alt, lige fra leverandøraftaler (jeg personligt selv har besøgt) til gennemgang af hvordan man styrer rundt i backend osv. Det er vigtigt at understrege at salget af webshoppen er en KOMPLET løsning med ALT der hører til.
Jeg ser gerne at vi udarbejder en kontrakt på købet både for køber og sælgers skyld, men det må vi tage til den tid.
Få hjælp af en virksomhedsmægler