Denne annonce er inaktiv.
Søg på lignende virksomheder

Få besked hvis annoncen bliver aktiv

Velfungerende gin og tonic webshop med flotte tal, et uforløst potentiale og gode udviklingsmuligheder

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Køreklar webshop bygget i wordpress med woocommerce som e-commerce platform

Med webshoppen fås en fuld køreklar og good-to-go platform, der er lige til at hoppe på fra dag 1. System, varelager, markedsføring, evt. oplæring og det hele følger med. Kan uden tvivl vækstes og udvikles hurtigt med den rette indsats. Her især med henblik på markedsføring, som endnu ikke har været et anvendt element. Sælges på grund af fokus på andre forretninger. Webshoppen er nem at passe fastholder en jævn omsætning på trods af en manglende markedsføring og en manglende aktiv drift de seneste måneder. Bliv ejer af en webshop, hvor mulighederne for vækst og udvikling er rigtig gode og hvor du får omsætning fra dag 1. Webshoppen har kun eksisteret i 9 måneder, men har allerede fået en stærk forankring/anerkendelse i markedet og en fin følgerskare online.

Økonomiske nøgletal

Nøgletal for 2017 (1. April - 31. December 2017)

- Total omsætning 124.750 DKK
--105.000 DKK i salg på webshop
-- 19.750 DKK i salg via ginarrangementer

- Total antal sessioner: 11.518
-- Organisk: 5.673 (49,30%)
-- Social: 2.728 (23,68%)
-- Direct: 1.913 (16.61%)

-Total antal brugere: 8.498
-Total antal sidevisninger: 68.192
- Gennemsnitlig tid på website: 02:18 minutter
- Gennemsnitlig antal sider pr. session: 5,92 sider
- Gennemsnitlig basket size: 808 DKK
- Konverteringsrate: 1,015%
- Bounce Rate: 16.28%
- New Visitors: 73,78%
- Ingen reklamationer

Overskud før skat: 33.450 DKK

Produktet

Ung, velfungerende og anerkendt webshop specialiseret i gin- og tonic-produkter sælges en passioneret profil, der har et drive til at køre konceptet videre og dermed forankre brandet endnu stærkere i de danske forbrugeres hoveder. Platformen har et stort uforløst potentiale og mange udviklingsmuligheder, der søges varetaget af den rette profil.

Brandet har etableret sig stærkt på det danske marked for gin og tonic og har efterhånden skabt tætte relationer til grossister, importører og producenter i Danmark såvel som i udlandet.

Webshoppen er udviklet i Wordpress og opsat med WooCommerce som det integrerede shopsystem. Hertil er tilknyttet en del værdifulde plug-ins, som giver gode designmæssige muligheder. Her gives der muligheder for både at oprette produkter, dele cocktails, skrive nyheder, læse om ginsmagninger og selvfølgelig købe produkter. Dertil er der integreret live-chat system, kontaktmodul samt opsat Google Analytics med en tilknyttet Google Merchant Store (Google Adwords tilknyttet).

Prisen dækker over følgende:
100% fungerende e-commerce platformen
SEO-optimeret website; meta, backend, on-page
Varelager på 25.000 DKK
Godt domænenavn, med et etableret navn i branchen
Facebook-konto
Instagram-konto
Mailchimp-konto med 400 tilmeldte
Google Adwords
Google Shopping
Evt. oplæring i hele setup’et
Alle leverandør- og samarbejdsaftaler
Alle fragtaftaler
Alle mulige/potentielle samarbejdsaftaler, som ligger i pipelinen, men som vi ikke har reageret på pga. salg

Markedsføringskanaler

Virksomheden benytter endnu ikke offline markedsføring. Online har vi arbejdet med markedsføring på følgende platforme:
-Instagram
- Facebook
- Google Shopping
- Google Adwords
- Email marketing

SEO-mæssigt står virksomheden rigtig stærkt og figurerer på top 1-3 på Google på en lang række af de produkter, virksomheden forhandler.

Omkostninger

De eneste omkostninger, der umiddelbart foreligger virksomheden er følgende:
- Vareindkøb
- Emballageindkøb
- Fragt/forsendelse

Aktiver

Med webshoppen medfølger et varelager med en værdi på 25.000 kr. Dertil medfølger det tilbageværende materiale, der benyttes til forsendelse. Med webshoppen har der været fokus på en pæn indpakning, der sikrer at kunden oplever at vi står for kvalitet. Dette gøres også for at skabe loyalitet blandt vores kunder. Der medfølger desuden udstyr til ginsmagninger, således at der let kan afholdes ginevents.

Varelager på 25.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Virksomheden blev stiftet i marts 2017 og har altså kun få måneder på bagen. På trods af de få måneder, har virksomheden dog oplevet en rigtig god vækst både målt på trafik og omsætning, men også på de blødere værdier som følgere, likes osv. på de sociale medier.

Webshoppen blev i foråret 2017 startet som et mindre projekt, da vi ville øge vores evner med at udvikle webshops. Vi arbejder til dagligt med udvikling af websider, og havde i den forbindelse et behov for en platform, hvorpå vi kunne teste og afprøve nye ideer. Webshoppen blev dermed skabt af denne grund. Det har løbende været en spændende og medrivende oplevelse at drive en webshop, men vi må også sande, at tidsforbruget herpå er blevet for højt. Det har aldrig været vores ambition, at skulle drive webshoppen på andet end hobbybasis, men efterspørgslen har vokset den til et niveau, hvor vi ikke længere kan lægge den tid der kræves.

Markedet

Det danske ginmarked er voksende, hvilket vi har set gennem flere år. Gin har stille og roligt vokset sig ind i danskernes hjerter, og døren til mere unik gin er lige så stille ved at blive åbnet. Der er altså en stigende efterspørgsel efter anderledes gin, som ikke kan købes i det gængse supermarked. Her har vi en stor fordel.

Svagheder/udfordringer

Lagerkapacitet. Os bag virksomheden har ikke kapital til at have et stort varelager, hvilket ville gøre driften af webshoppen væsentligt nemmere.

Stærke sider

Webshoppen har blot oplevet stigende trafik, efterspørgsel og salg siden åbningen. Dette understøtter både den stigende interesse for gin, men også at webshoppen præsterer bedre og bedre på markedet. Det samme er gældende for vores instagram-profil der har et vanvittigt stort engagement holdt op imod antal følgere.

Webshoppen har næsten haft et intet-eksisterende markedsføringsbudget. Der er altså et stort potentiale for at øge både trafik og salgsrate med en større indsats på markedsføring. Siden er sat klar til samtlige annonceplatforme, og dette kan derfor nemt påbegyndes.

Det første år er brugt på at indhente så mange leverandøraftaler som muligt, således at der kan indkøbes produkter til lavest mulige priser. Dette giver gode muligheder for at være first-movers på nye spændende gin-brands.

Der ligger et kæmpe potentiale i ginevents og ginsmagninger. Med en målrettet indsats er der gode muligheder for at afholde fredagsbarer, sommerfester, julefrokoster osv. for virksomheder. Vi har kun oplevet stor ros og interesse til de events vi har stillet op til, og anser en klar mulighed for at vækste denne vej.

Strategi

Foruden driften af selve webshoppen, ligger der et uforløst potentiale i at tænke lidt bredere end kun salg af produkterne online via webshoppen. Ved siden af driften af produktsalg på webshoppen, har det vist sig, at der har været en stor efterspørgsel på ginarrangementer offline og aktiviteter online via primært de sociale medier. En efterspørgsmål, der desværre ikke har været ressourcer til at efterleve og som der derfor lægger et stort potentiale i i.

Ginsmagninger:
Virksomheden har afholdt en række ginsmagninger for både små og store virksomheder, men også private selskaber. Der har desuden været efterspørgsel efter endnu flere ginsmagninger, som er utrolig populært pt. Men virksomheden har ikke ville indgå i disse på grund af salget af virksomheden. Ginsmagningerne bærer en stor økonomisk værdi, da prisen pr. person til et sådan arrangement kan presses i vejret og dækningsgraden dermed kan optimeres.

Ginevents:
I takt med, at virksomheden er blevet forankret på det danske marked og har opnået en god anerkendelse, har vi stødt stigende modtaget henvendelser fra forskellige aktører i branchen. Fra deltagelse på messer til centrale aktører til diverse master classes

Ambassadør-aftaler:
En tredje gren, hvor vi især har oplevet stigende opmærksomhed og henvendelse, er entusiaster og lignende på de sociale medier, der på den ene eller anden måde ønsker at bruge virksomheden som ansigt/reference. Personerne henvender sig altså med et ønske om at være ambassadører for brandet, hvilket giver en uvurderlig eksponering på især Instagram.

Henvendelse vedr. nye produkter:
En sidste, men ikke desto mindre den mest relevante ifht til webshoppen, er den enorme henvendelse af producenter, importører og distributører, der ønsker at anvende vores platform som salgskanal for deres produkter.

Ideel køber

Vi ser den ideelle køber som en passioneret profil, der er lidt af en entusiast inden for branchen og som ønsker at bære brandet videre og udvikle det med det potentiale, som vi ved det besidder. Vi har på grund af ressourcer og fokus på andre forretninger ikke udnyttet det fulde potentiale, men vi vil elske at se nogle drive værket videre.

Vi anbefaler, at du som potentiel køber har tiden til dagligt at afsende pakker, svare kunder, lave opslag på sociale medier, opsætte annoncer og smage på ginnen. Derudover er det en fordel at kunne afsætte nogle aftener til at stille op til ginevents.

Opstartshjælp

Vi er naturligvis behjælpelig med alle facetter, der er en forudsætning for at en køber kan overtage virksomheden og gå igang med at drifte den - indtil køber kan stå på egne hænder med virksomheden.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
4992

Sælger kontaktet:
28

Følger annoncen:
12

Annonce id-nummer:
29424

Omsætnings status:
Har omsætning

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
26-01-2018
Udbudspris 100.000 DKK