Unik mulighed køb kendt webshop med møbler, brugskunst og design - Total omsætning i 2017 er: 334.060,30 kr.
Over de første 3 år er der investeret over 250.000,- i SEO og Google Ad Words. Yderligere er der investeret i optimering af webshoppen. Fundamentet er lagt og der er kunder fra hele Danmark, samt flere salg og forespørgsler fra eksempelvis, Tyskland, Norge, Finland samt Island.
Webshoppen har over 10.000 følgere på Instagram. Yderligere er der over 2000 følgere på vores facebook side med en rating på 4,9 ud af 5. Vi har Ca. 3.000 tilmeldt vores nyhedsbrev.
Webshoppen er let at drive videre og overtage. Der tilbydes hjælp og support til at komme i gang med webshoppen Ligeledes tilbyder sælger sparring omkring indkøb og hvilke varer der altid sælger godt
Økonomiske nøgletal
Antal besøgende i shoppen sidste år hvor vi lå stille grundet sygdom er 63.263
Total omsætning i 2017 er: 334.060,30 kr.
Produktet
Vi sælger de mest populære mærker indenfor møbler, brugskunst og design. Bl.a. Bloomingville, House Doctor, Nicolas Vahe, Meraki, GEJST, Lyngbyvaser m.fl. Der er yderligere mange andre leverandør der jævnligt kontakter os, med henblik på et lukrativ samarbejde. For flere af de overnævnte leverandører er der i dag lukket for opstart af flere/nye forhandlere.
Avancen på de varer vi sælger ligger typisk på 35%. Der er meget stort kendskab til webshoppen, både hvad angår kunder samt leverandør.
Markedsføringskanaler
Webshoppen har over 10.000 følgere på Instagram, som bla. også bruges som promotion kanal og kampagner. Gratis og nem markedsføring. Yderligere er der over 2000 følgere på vores facebook side med en rating på 4,9 ud af 5. Denne bruges også som markedsføring. Vi har Ca. 3.000 tilmeldt vores nyhedsbrev.
Aktiver
Webshoppen er blevet drevet sammen med et Showroom. Dette kan klart anbefales at føre videre uanset hvor i landet køber befinder sig. Vi har brugt Showroomet til arrangementer, men også til kunder samt ekstra udsalg. Vi har mange Ideer som vi desværre ikke nåede at føre ud i livet grundet sygdom og vil selvfølgelig videregive dem til køber efter et afsluttet salg.
Vi har brugt en 40" isoleret container som ekstra lager ellers har vi haft en tilbygning samt lager/showroom samt en kælder
Markedet
Det er et marked i konstant forandring, der er få markedsledende virksomheder, så er der nogle niche virksomheder. Så er der en del mainstream virksomheder.
Der kommer hele tiden nye til, men der lukker også en del.
Det er en hård konkurrence på markedet og man skal hele tiden være på tæerne for at være med.
Man skal tænke ud af boksen og være nyskabende på et marked som har eksisteret i mange år.
Men der er mange muligheder især hvis man har modet til at se ud over de danske grænser.
Her er interessen meget stor og der er uendelige muligheder. Vi har ikke gjort nogen indsats og alligevel har vi sendt til udlandet.
Der vil altid være et marked både herhjemme og uden for vores grænser. Spørgsmålet er bare om man kan følge med udviklingen og holde sig på forkant.
Svagheder/udfordringer
Udfordringerne er klart likviditeten, samt tid. Man skal ikke tage fejl at drive en webshop er ikke et venstrehånds arbejde. Det kræver hårdt arbejde og dedikeret indsats hvis man vil være med.
Som med alle virksomheder er det likviditeten der er akillessenen. Vi har arbejdet meget med at komme ud over dette ved at lave aftaler med vores leverandører om dropshipping.
Vi har i mange tilfælde fået lavet aftaler om at større møbler, krukker mm sendes direkte fra vores leverandør til kunden i det omfang det kan lade sig gøre.
Yderligere har vi fået lov til af nogle leverandør at ligge vare på shoppen som ikke er på lager men først trækkes hjem når der kommer en ordre. Så trækkes der kolli hjem.
Stærke sider
At være fleksible og yde ekstra god service. Vi har altid sendt en lille gave med, lavet håndskrevne kort. Det har gjort en forskel.
Lavet arrangementer for grupper af 8-10 kunder det kunne bestille en forkælelses aften og komme og smager vores produkter indenfor delikatesser og prøve vores wellness produkter samt få adgang til at købe til lidt billigere priser. Det er givet en masse omtale samt goodwill.
Vi vil klart anbefale køber at lave et showroom helst en lille butik i forbindelse med webshoppen. Det fungerer rigtig godt.
Vi vil klart anbefale køber at se udenfor landets grænser. Måske lave flere sprogversioner af siden
Vi vil klart anbefale køber at arbejde mere i dropshipping aftaler og tage niche leverandører ind
Strategi
Den nuværende strategi har været at skille os ud på service og personlighed. Samt satse på nye niche leverandøre men holde det til nordiske leverandører i shoppen.
Vi ville udvide med leverandører som vil tillade dropshipping samt vi måtte ligge produkter på shoppen uden at trække dem hjem.
Vi ville udvide med flere lamper, da vi har haft rigtig godt fat i det marked og der er et kæmpe marked, både indendørs og udendørs.
Vi ville arbejde mere på at få et større sortiment til udendørs sommervare, da dette kunne mærkes at vi manglede dette i vores sortiment på den årstid, evt udendørs møbler, fakler, markiser/parasoller.
Vision
Vi ville gerne være kendt som den personlige webshop på nettet med det større udvalg og gode service på det danske marked. Med kendte som nye leverandører indenfor møbler, brugskunst og design.
Med den rigtig indsats samt kapital er dette klart en mulighed, vi har været længe på markedet og der er flere der gerne vil samarbejde med os. Det er klart der skal noget blod, sved og kapital til at få shoppen tilbage på den rette kurs, efter længevarende manglende opmærksomhed og markedsføring.
Ideel køber
For den rigtige køber er dette virkelig en sjælden mulighed for at udleve drømmen om at være selvstændig, uden at skulle slide og opbygge det hele fra bunden. Der er et virkelig solidt fundament og omdømme at bygge videre på.
Den perfekte køber har drømmen om at være sin egen herre. Skal være kreativ, ihærdig og massere af gåpåmod. Det kræver en del likviditet at komme videre.
Det er klar en fordel hvis køber har viden indenfor google shopping, facebook samt amazone. Her tænkes på kampagner, annoncer mm.
Det kræver hårdt arbejde at gøre shoppen videre,
Opstartshjælp
Der tilbydes hjælp og support til at komme i gang med webshoppen på mail, tlf. samt personlig møde på sælgers adresse. Ligeledes tilbyder sælger sparring omkring indkøb og hvilke varer der altid sælger godt, så køber er sikret et fortsat godt salg. Der skal dog forventes en indkørings fase i webshoppen, da der har ikke været investeret i shoppen over en længere periode grundet sygdom, hvilket salgsprisen også afspejler meget kraftigt.
Vi har flere stående aftaler med vores leverandør, hvor vi gerne lægger et godt ord ind for køber hos vores leverandører, så det gode samarbejde kan fortsættes.
Da for flere af vores leverandører er der i dag lukket for opstart af flere/nye forhandlere.
Køber overtager al goodwill og alle ophavsrettigheder.
Varelageret er ikke stort og kun med nye varer fra SS2017-SS2018 som kan overtages til favorabel pris, hvis dette ønskes, er god som fyld i et showroom.
Få hjælp af en virksomhedsmægler