Smykkevirksomhed med Private label, omsætning og forhandlernetværk. Skalérbart vækstpotentiale
Kom igang fra dag et med dit eget private label på webshop og eksisterende forhandlere samt Amazon FBA potentiale.
Vi har stiftet virksomheden, der gennem webshop og forhandlere sælger unikke øreringe til kvalitetsbevidste kvinder.
Efter to års opstart og udvikling er virksomheden nu moden nok til yderligere vækst og skalering. Alt fra varelager, webshop, kundeliste, SoMe og forhandlere står klar. Klar til at du tager virksomheden til næste niveau.
Derfor er vi stolte af at vide, at vi har skabt et stabilt fundament i brandet, som nemt kan overtages eller integreres i en eksisterende virksomhed.
Økonomiske nøgletal
Virksomhedens første regnskabsår kom ud med et underskud på 7.000 kr. grundet mange opstartsomkostninger.
Regnskabet for 2017 gik i 0, hvormed der er lagt op til vækst og overskud for 2018.
Produktet
Virksomhedens produkt er et færdigt øreringekoncept. Smykkerne er håndlavet i ægte 925 Sterling sølv og guld med dertilhørende ædelsten. Øreringekonceptet består af øreringe med udskiftelige vedhæng og er nemt at udvide og skalere.
Den ny-designede webshop gør det muligt at udvide produktsortimentet til nye smykker - måske dine egne?
Så hvis du har passion for enten at designe eller sælge smykker og gerne vil hurtigt og billigt i gang, tilbyder vi en komplet startup-virksomhed med færdigt produktkoncept med potentiale for vækst i en branche, hvor efterspørgslen kun er stigende.
Markedsføringskanaler
Virksomhedens markedsfører sig både online og offline.
Online består primært af Facebook og vores webshop, men det seneste års tid er der også fokuseret på sekundære marketingkanaler som Instagram, Mailchimp/nyhedsbrev, PR gennem bloggere og aviser og ugeblade.
Offline er vi repræsenteret på messer, arrangerer homeparties og events foruden vores forhandlernetværk.
Omkostninger
Virksomhedens omkostninger er meget LAVE.
Webshoppen er opbygget i WordPress med Woocommerce og har derfor ingen faste omkostninger. Der er kun variable omkostninger forbundet med webshoppen (betalingsløsning, gebyrer osv.)
I starten af 2018 lavede vi en engangsinvestering i en ny brugeroptimeret samt SEO optimeret hjemmeside/webshop.
Faste omkostninger om året ligger på 4000 kr. (år 2017) og dækker bl.a. domænenavn og registrering hos ædelmetalkontrollen.
Aktiver
Virksomhedens produktion kan ske i mindre lokaler.
Virksomheden har fuldt udstillingsdisplay (smykkeæsker, logoposer, display) til forhandlere, messer, events osv.
På nuværende tidspunkt har virksomheden kontorplads på CSE (Start up - accellerator).
Varelageret befinder sig på privat adresse, da smykker ikke fylder meget og derfor ikke kræver eksternt opbevaringsrum.
Virksomhedens historie
Virksomheden blev skabt ud fra en brændende iværksætterdrøm om at skabe og udvikle noget sammen. Da vi begge var studerende ved opstart, var virksomheden 2. prioritet det første års tid.
Vi lancerede webshoppen i sommeren 2016, hvor vi fra dag 1 videresolgte no-name smykker under eget brand.
Siden sommeren 2017 er virksomheden prioriteret i langt højere grad, hvilket har medført flere forhandlere og et gennemarbejdet øreringekoncept, som vi selv har designet og udviklet.
Alle forhandlere har skabt omsætning på smykkerne fra dag ét.
Ydermere er der blevet brugt mange timer på at udarbejde en optimeret og SEO venlig hjemmeside/webshop, så virksomheden er synlig på Google.
Det tager tid at opbygge et brand, men at gøre det uden de støre økonomiske midler, tager endnu længere tid. Virksomhedens unikke smykkekoncept er et stabilt fundament til at skabe et brand med stort vækstpotentiale.
Markedet
På det danske smykkemarked omsættes der årligt for mere end 3 mia DKK.
Globalt set er størrelsen på smykkemarkedet stigende - ifølge en rapport fra McKinsey i 2015, vækster det europæiske smykkemarkedet årligt med 3-5%.
Med så stort et marked er der selvfølgelig også mange konkurrenter. Derfor er det vigtigt at kunne skille sig ud. Med virksomhedens unikke koncept, er man fokuseret og kan positionere sig som den førende inden for øreringe segmentet.
Stærke sider
- Smykkerne er håndlavet i Danmark med danske leverandører
- Mindre virksomhed - mange støtter gerne den lille spiller på markedet frem for den store.
- Flere forhandlere med omsætning - Mulighed for MANGE flere på det danske marked (estimat for mulige forhandlere 150-250 i DK)
- Acceptabelt prisniveau for håndlavet kvalitet (affordable luxury segment)
- Vækstende online PR om øreringekonceptet
Strategi
Virksomhedens hidtidige strategi er at øge fokus på online tilstedeværelse, men i høj grad også tilstedeværelse i fysiske butikker, da mange kunder stadig køber smykker hos den lokale guldsmed.
Strategien er en kombination af en stærk digital profil samt fysisk tilstedeværelse i lokale guldsmede.
En klar strategi for brandet vil være at opsøge Amazon FBA som en mulig distributionskanal og være med på fremtidens E-handelsplatform.
Kort fortalt vil fulfilment by Amazon sige at, man sender sine vare direkte til et Amazon lager (Central lager i Tyskland). Amazon sørger for at sende varerne til kunden, når kunden køber varer på Amazon.com. Som sælger betaler man Amazon for at holde lager og sende varerne mv. og så tjener man den forskel der må ligge mellem omk. og prisen varen bliver solgt til.
Det vil sige, at det kort fortalt handler det om at skabe gode produkter samtidig med, at man holder sin produktion og varelager oppe udfra kundebehovet. Amazon står selv for markedsføring af produkterne.
Ideel køber
Den ideelle køber kan være alt fra den nyuddannede smykkedesigner, der vil realisere drømmen til den fuldtidsansatte, som ønsker en spændende og lærerig bibeskæftigelse.
Det vigtigste er, at man har lysten til at udvikle sig selv og virksomheden inden for en smykkebranche i stor vækst.
Opstartshjælp
Vi er naturligvis interesserede i en god overdragelse og står derfor gerne til rådighed det første stykke tid. Vi er ikke interesserede i andele af virksomheden, så når du er klar, træder vi helt ud, så du kan realisere din drøm, ligesom vi har realiseret vores.
Det er vigtigt for os, at vi kan mærke en passion - så bliver 'oplæringen' også meget nemmere for begge parter.
Oplæring, varelager og råvarelager indgår ikke i den opgivede salgspris.
Få hjælp af en virksomhedsmægler