Professionelt print på magiske kopper med en god stabil omsætning
Har du vilde ambitioner indenfor print? Så har jeg den rette virksomhed for dig at investere i!
- 2 webshops med speciale i tryk af billeder på magiske- og almindelige kopper sælges.
Inklusiv varelager og inventarer til en salgspris på cirka 350.000,-
● Placering øverst ved googlesøgning
● Omsætning via webshops de sidste 3 år cirka kr. 500.000,-
● Omsætning fra pop-up butikker/ messer/ markeder kr. 300.000,-
● Over 7.000 følgere på facebook
● Gode anmeldelser på Truspilot
● Over 4.000 ordre på webshop
✓ Unik mulighed for overtagelse af 2 webshops som allerede er i drift i Danmark og i Sverige
✓ Mulighed for at arbejde hjemme
✓ Mulighed for at udvide med andre produkter inden for "personalize branchen"
✓ Mulighed for at udvide til fysisk butik med fokus på tryk og gaveideer
✓ Mulighed for god omsætning op til jul, Valentines day, mors dag, fars dag, konfirmtioner mv.
✓ Mulighed for udvidelse af B2B koncept med fokus på firmagaver
✓ Kendt brand med bl.a. pop-up butikker i Tivoli og i Amagercentret
✓ Loyal og tilfreds kundegruppe
Begge webshops er sat op i Magento og kontakten til den udvikler der har lavet dem kan også overdrages ved salg.
Økonomiske nøgletal
For at gøre det simpelt:
Indkøbspris på en kop er kr. 15,- til kr. 20,- afhængigt af kvalitet og leverandør.
Salgspris typisk mellem 99,- og kr. 125,-
Produktet
Til kunderne:
Skal du have købt en gave i sidste øjeblik, men har svært ved at
komme på den gode gaveidé? Så vil vi gerne tilbyde dig
Danmarks bedste gaveidé. Forær en magisk kop med dine
yndlingsbilleder. Magien opstår nemlig når du hælder noget
varmt i koppen. Dit yndlingsbillede kommer frem, når koppen
bliver varm, og giver en helt særlig oplevelse. Du vælger selv
hvor mange billeder og du kan gøre koppen endnu mere
personlig ved at tilføje en tekst.
Til virksomheder:
Logo på kopper - Til medarbejdere og samarbejdspartnere.
Til hoteller - Til butikker - Til virksomheder - Til konferencer - Gaver til medarbejdere.
Markedsføringskanaler
Markedsføringen sker hovedsageligt gennem boost på facebook, hvor videoer af produkt boostes.
Desuden markedsføres produktet via Google adwords.
Virksomheden anmeldes løbende af vores kunder på Trustpilot.
Vi har kørt biografkampagne hos Nordisk film.
Omkostninger
Udgifter består af:
Udgifter til hosting og domæne for webshops
Udgifter til indløsningsaftale med Nets
De faste udgifter udgør omkring kr. 1.000,- om måneden
De variable udgifter er i forbindelse med produktion:
- Kopper
- Blæk
- Papir
- Indpakning og fremsendelse med posten
Desuden er der markedsføringsudgifter til facebook og Google AdWords.
Aktiver
Der blev i 2017 anskaffet et større mængde vareparti og nye maskiner med
det formål at udvide forretningen i 2018. Webshoppene sælges nu pga.
manglende tid og øvrige projekter:
Ved køb overtages:
Domænenavn både .dk og.se
Begge på Magento platform
Domæner og hostning
Facebooksider, både dansk og svensk
Indløsningsaftale med Nets/ ePay
Varelager:
✓ 3000 kopper til en salgsværdi af cirka kr. 300.000,-
✓ 4 brugte kop-pressere til tryk på kopper, værdi cirka 4.000,-
✓ 6 nye og ubrugte kop-pressere til tryk på kopper værdi cirka 18.000,-
✓ 1 ny ubrugt multipress maskine til brug for pres på t-shits, keramik, plastik mm. Værdi cirka kr. 6.500,-
✓ 1 brugt printer med installeret særligt blæk til brug for print på kopper og andet, værdi cirka 3.000,-
✓ 1 ubrugt printer med mulighed for at montere særligt blæk til brug for print på kopper og andet, værdi cirka 1.200,-
✓ Papir og blæk til tryk mv.
Virksomhedens historie
Produktet skabte virksomheden.
Der var ikke længe fra tanke til handling.
Det fantastiske ved at se noget så kedeligt som en sort kop forvandle sig, således at et billede kommer frem ved varme, var det afgørende.
Det startede med en sommer, et telt og en masse kræmmermarkeder.
Glæde, og nogle gange rørende reaktioner hos vores kunder, gjorde at vi besluttede os for at gå online i Danmark, og efterfølgende i Sverige. Desuden har vi haft fysiske Pop-up butikker i et center i København og i Tivoli.
Markedet
De 2 webshops dækker Danmark og Sverige.
Salget er størst op til jul, mors dag og fars dag. Desuden er der løbende bestillinger i løbet af året, både af privat- og erhvervskunder.
Det er stigende marked for at personliggøre produkter med billeder og tekst.
Konkurrencen er hovedsageligt online.
Er man i det ambitiøse hjørne, kunne det være en god idé at afprøve det fysiske marked i et storcenter, med udvidelse af produkter.
Svagheder/udfordringer
Det vigtige ved at drive disse webshops, er at være stærk på sociale medier, og god i forhold til markedsføring.
Stærke sider
Styrke ved de 2 webshops, er at de er specialiseret inden for tryk på magiske- og almindelige kopper.
- Vi er eksperterne.
Strategi
Salgsstrategien består af fokus på facebook boost og positive omtaler af produkt.
Strategi for udvidelse kan være fokus på B2B kunder og udvidelse til andre produkter, hvor der kan trykkes billeder og tekst.
Vision
Visionen: At være førende i norden i salg af almindelige- og magiske kopper.
Ideel køber
Den ideelle køber har masser af energi og ambitioner.
Personen skal kunne sætte sig ind i produktet, og hvordan den bedst kan markedsføres.
Desuden, skal personen kunne se muligheder i udvidelse til andre forretningsideer, hvor tryk af kunders billeder og tekst er i fokus.
Opstartshjælp
Der vil være overdragelse af know-how og leverandører i forbindelse med handlen.
Få hjælp af en virksomhedsmægler