Populær tøj-webshop med omsætning på over 1,3 mio. og vækst på 609% på 2 år
Webshoppen er lavet i wordpress i et lækkert design, som er nemt at gå til selvom man ikke er bekendt med systemet. Siden shoppen blev åbnet i 2015 har den haft en vækst på 609% siden første regnskab - altså på kun 2 år. Til siden er der tilknyttet en facebookside med 6.300+ følgere. Support sker via. e-mail, facebook, telefon og på livechat. Webshoppen er startet i januar 2015 og er vokset fra en omsætning det første år på 186.000 til 1,32 mio. i 2017. En stor del af vores produkter og kategorier ligger på side 1 på google.
Her får du altså en webshop der er SEO optimeret. Vores dygtige og billige SEO aftale kan medfølge.
Driver man den alene og med de udgifter til annoncering vi har afsat, ville man på nuværende tidspunkt kunne få en gennemsnits løn på 25.942 kr./mdr.
Vi har en score på trustpilot på 9.3 ud af 10 og 4,8 ud af 5 stjerner på facebook.
Økonomiske nøgletal
Nøgletal for 2016: (2017 regnskabet er snart på vej)
Afkastningsgrad: 71,5%
Overskudsgrad: 25,8%
Dækningsgrad: 90%
Likviditetsgrad: 231%
Regnskab
- Omsætning:1.319.165 DKK
- Ebitda: 282.431 DKK
- Resultat før skat: 282.425 DKK
- Balancesum: 394.963 DKK
-
Afkastningsgrad
-
Overskudsgrad
Produktet
Produkterne vi sælger er tøj som vi importerer primært fra Tyrkiet og Tyskland.
Tøjet er i niche afdelingen herhjemme da vi ikke har nogen åbenlyse konkurrenter på det danske marked. Den nærmeste ligger i Tyskland, og her er vi billigere selvom vi har en avance på 3,5 i gennemsnit.
Tøjet henvender sig til unge mænd i alderen lige fra 15-40. Altså en ret bred vifte.
Stilen er unik og det er uden tvivl også det der har gjort den så populær. Som mange af vores kunder skriver "vi mangler den slags tøj. Det fås ikke andre steder herhjemme!"
Markedsføringskanaler
Facebook: Vores primære markedsførings kanal er uden tvivl facebook/instagram. Her omsætter vi vores annoncekroner 10-12 gange igen og står selv for annonceringen. Vi giver naturligvis gerne tips og tricks til hvordan du når ud til kunderne. Vi har skabt en god retargeting base på facebook som er det ulitmative værktøj til at sælge på de sociale medier, hvorfor vi også ligger højt på denne front. Når der oprettes et nyt produkt, ryger det også automatisk over i facebook så du hurtigt kan lave reklamer og dynamiske annoncer på produkterne.
Partner-ads: En affiliate hjemmeside som vi har gjort brug af og hvor det p.t. koster os 8% pr. salg igennem dem. (denne sats kan ændres til det højere så der også kommer flere salg). Herigennem har vi solgt for 170.500 i 2017.
Google annoncer: Google shopping er integreret på shoppen, således at når du opretter et nyt produkt, bliver det automatisk lagt ind i google shopping.
Vi bruger p.t. google shopping, adwords og display.
Kelkoo: Webshoppen er ydermere integreret med Kelkoo, så når du opretter et nyt produkt, kommer det automatisk ind i kelkoo og leder folk til din side derfra for at købe. Her koster det 2,26 kr. pr. klik.
Snup.nu: En ny markedsføringplatform hvor vi har fået en gratis plads og her kommer der løbende besøgende og salg fra helt gratis.
Kort sagt er der meget der er automatiseret, men den klart største del af vores salg sker igennem facebook annoncer som vi selv klarer og gerne giver kursus i og derudover er det google som vi har en dygtig dansk mand der er bosat i Thailand til at gøre. Fordi han bor i Thailand kan han gøre det hele meget billigere end de typiske danske konsulenter herhjemme. Han har fået vores side gevaldigt op på google på kort tid og er også villig til at fortsætte samarbejdet med en evt. ny ejer.
Omkostninger
I 2016 har vi ikke udbetalt løn, da vi har prioriteret at opbygge vores varelager.
Det er først her i 2017 vi er begyndt at udbetale lidt løn og der snakker vi kun 144.000 som bi-indtægt.
Der er mulighed for mere, men vi har indtægter andet sted fra, og har derfor prioriteret at bygge større lager samt større budgetter til markedsføring for pengene der kom ind fra webshoppen.
Vi bruger i omegnen af 15.000 i markedsføring om måneden.
Avancen på produkterne er i gennemsnit på 71,42%.
Vi har lavet en beregning på en gennemsnitsmåned hvor, at man som alene mand ville kunne få en løn på 25.942 kr./mdr. alt efter hvordan man vælger at sætte sine fragtpriser, annonceringsbudget og om man vil beholde vores SEO aftale. Dette uddyber vi gerne ved henvendelse.
Aktiver
Varelager:
Indkøbsværdi: 266.000
Vejl. udsalgspris: 931.000
Evt. ca. 40stk. reoler til lageret
Virksomhedens historie
Webshoppen er startet i januar 2015 og har siden da haft en voldsom vækst på 609% og er fortsat stigende.
Målet var at lave et hobbyprojekt hvor vi gerne ville trække nogen af de mærker fra udlandet ind i landet som ikke i forvejen var muligt at få fat i på det danske marked.
Derfor startede vi småt ud med, at købe et enkelt parti bukser, solgte dem og købte nye varer for pengene. På den måde vi fik på 2 år opbygget et varelager der nu er på 266.000 kr. i indkøbsværdi.
Webshoppen voksede hurtigt, og i takt med dette blev budgetterne til markedsføringen større og større, og vi fik blod på tanden til at starte flere forretninger op for de penge der er kommet ind fra webshoppen.
Markedet
Der er en stor efterspørgsel på vores produkter da det ikke fås andre steder i Danmark.
Det kan fås i udlandet, hvor den højere fragtpris udligner differencen på hvad produkterne koster hos os.
Tøj markedet er et ret proppet markedet, og konkurrencen er hård, men dette har vi heldigvis ikke mærket noget til da vores produkter er en niche.
Strategi
For køberen ville vores forslag til strategien fremover være at bruge tid på at gøre lageret større for at få endnu mere volumen i sine salg, og samtidig få gang i instagramkontoen som på nuværende tidspunkt ikke bliver brugt nok. Instagram skal man ikke undervurdere, men vi har ikke haft tiden til det.
Derudover ville man kunne kontakte flere Affiliate netværk magen til partner ads for at få vist annoncer endnu flere steder på nettet. Vi har lavet en liste med de netværk vi ville kontakte på sigt som man kan få med som inspiration.
Samtidig ville man kunne udvide sin markedsføring med eksempelvis radiospots.
En fysisk butik til salg af varerne er også en oplagt mulighed hvis man ønsker dette.
Derudover ville man kunne udvide til at sælge udenfor Danmark. Vi har forslag til hvor man kunne starte med at udvide til, og hvordan det kan gøres.
Ideel køber
Da varelageret er med i prisen, er det nødvendigt for køber at have et andet sted det kan opbevares da vi selv skal bruge lagerpladsen til et af vores andre projekter.
En typisk arbejdsdag:
En arbejdsdag idag vil typisk bestå af at tjekke hvordan annoncerne klarer sig de forskellige steder. Herefter pakker vi ordre og svarer løbende kunder på livechat, mail, facebook og telefon for at give bedst mulig kundeservice. Når dagens ordrer er pakket, pakker vi nye varer ud og lægger på hylderne. Til sidst kigger vi hos vores leverandører for at se hvad de har af nye varer vi evt. skal købe hjem.
Hvad følger med:
✅ Varelager. Værdi kr. 266.000 (vejl. udsalgspris 931.000)
✅ Facebookside med 6.300+ følgere
✅ Instagramside med 108 følgere
✅ Domænenavn
✅ Mailadresser
✅ Leverandør aftaler
✅ SEO/adwords aftale (hvis man ønsker det)
✅ Emballage til at sende ordre i.
✅ Evt. ca. 40 stk. reoler til opbevaring af varer.
✅ Livechat
Opstartshjælp
Vi vil naturligvis gerne give en nøje rundvisning i hvordan hele webshoppen fungerer, og står også til rådighed i en periode efter overdragelsen til at hjælpe med diverse udfordringer man måtte møde.
Vores nuværende leverandør logins kan overdrages så man kan fortsætte samarbejdet med dem vi bruger idag. Vi viser også gerne hvor man finder nye leverandører med samme tøjstil som webshoppen har idag.
Få hjælp af en virksomhedsmægler