Butik og 2 Webshops med Highend brands i Østjylland - Dækningsgrad 33%
Kendt og meget populær butik, der får ros for lækkert udvalg og ekstraordinær service, hvor kunderne kommer fra nær og fjern, for at købe ind. Med fokus på salg af de mest attraktive, kendte og eksklusive mærkevarer til modebevidste kvinder, sælges velfungerende og fuldt opdateret butik i god vækst, med tilhørende webshops; Egen webshop og nu også gennem stor international handelsportal, hvor væksten er allerede efter en måned, viser at der på sigt giver arbejde til en ekstra person på deltid.
Godt og bæredygtigt set up, der differentierer sig fra traditionelt modetøjskoncept. Den fysiske butik indbyder til en oplevelse i høj kvalitet, og lidt mere end blot indkøb af tøj og stil. Vores barre er langt på et højt niveau, da fundamentet er bygget op af kendte, klassiske mærker af højeste kvalitet, og med de seneste godkendelser, til forhandling af de mest "hippe" mærker, er dette helt realistisk, og på det rigtige tidspunkt. Virksomheden har mange forskellige aktiviteter kørende på i den fysiske butik og har daglig aktivitet på de mange sociale medier.
Der er tilhørende lager, web ordre- og fotorum. Virksomheden genererer en stabil omsætning og har en estimeret vækst på ca 20% med webshop. Butikken er centralt beliggende i Østjylland med stærke relationer og endda en loyal kundeportefølje, gennem 30 år. Sælges pga fysiske skader. Vi arbejder som noget nyt, med en af de største webportaler, da de ønsker at kunne udbyde af vores produktportefølje. Dette har efter den første måned givet 40% flere webordre end den eksisterende, på grund af den store vindue, denne portal har.
Vi har i indeværende år opdateret til en flot ny webshop, der øger salget yderligere, vi har allerede et meget trafik og salg, siden webshoppen blev lanceret i starten af dette år. De seneste indkøb af stort internationalt brand er således også købt ind til herre, på af den høje efterspørgsel fra mænd af highend brands.
-Opgørelse over Butikkens fordeling og størrelse:
103 KvM butik + ca 110 KvM lager fordelt i tre rum.
-Beskrivelse af nærområdet:
Centralt beliggende i midtbyen, og i et geografisk knudepunkt, med landets pt højeste vækst for både erhverv og indbyggertal, i stærkt kulturelt og socialt miljø. Derfor er der god grobund for naturlig forøgelse af omsætning som folk kommer til byen, med den rigtige markedsføring vil dette give et godt skub.
Lejemålet på nuværende adresse kan sluttes Aug 2020, hvorefter den fysiske butik kan flyttes.
-Beskrivelse af en typisk arbejdsuge som ejer af denne forretning:
Man må som ejer, indregne 33 -35 timers åbningstid i butik, samt administrationstid. Personale, vil meget gerne fortsætte inkl. ejer i en overgangsperiode.
Vi oplever som få forretninger, en god kundeloyalitet på gr af høj service og stærke brands.
-Opgørelse over lagervarer:
Kurrent varelager kr. 910.000 netto
-Opgørelse over Inventar:
Alt fysisk indretning så som væghængte stativer, disk, belysning, prøverum, designermøbler
-Muligheder for udvidelse:
Der er oplagt mulighed for etablering af søsterselskab i anden større by (Århus / Kbh) og opnå synergi.
Har forespørgelse fra købere og leverandører af flere brands til. Har tæt samarbejde med anden butik til kvinder.
Indgår gerne i en dialog, hvor sælger kontaktes gennem annoncen.
Økonomiske nøgletal
Dækningsgrad 33 %
Overskud(relativt lavt 2017 på gr af tilpasninger olign.) kr 50000,-
Investering i ny webshop + ekstra upload til Miinto.dk
Nedjusteret varelager
Produktet
-Hvilke mærker sælges der i forretningen:
Vi sælger top rangeret mærkevarer til kvinder og mænd, som bla er; Kenzo, Versace, Mulberry, Moschino, Karl Lagerfeld, Heartmade, Armani, Stenströms, Hallum, Baum und Pferdgarten. Fodtøj: Alberto Fasciani, Angulus, Moschino, Armani o lign. samt enkelte, eget privatelabel produkt på fodtøj.
Markedsføringskanaler
-Markedsførings kanaler:
Poster på Instagram, FB og twitter dagligt, samt annoncering i fysiske medier, kombinationen af disse giver god trafik både i butikken men også på vores nye webshop.
Omkostninger
Forretningen er fuldt ud forsikret med gitre og alarm med tilhørende vagt.
Der er i regnsskabet og budget er der afsat 1 1/2 fuldtidsgage til lønninger, samt honorar til websupport og revisor.
Der indgået aftale om husleje, ligger på niveau med normen, dog er der i seneste måned, indgået forhandling om markedsføringstilskud
Aktiver
Butikken har et lille rum med toilet og thekøkken og derudover er der en krog til adm. ind i butikken. Derudover er der tre lagerrum, hvoraf det ene benyttes til pakning og fotografering af produkter, der ikke har materiale tilgængeligt. Der er parkeringsplads i område med i lejemålet.
Virksomhedens historie
Butikken har dybe rødder i høj kvalitet, som startede hele konceptet for mere end 30 år siden. Den fysiske placering har ligeledes været den samme i alle disse år. Generationerne af kunder er fulgt med og de seneste år er kundeporteføljen udvidet til at være voksne/modne kvinder til også de helt unge piger, der er mode- og kvalitetsbevidste. Den store efterspørgsel på mærkevarer har gjort, at der nu også udvides til herrer.
Denne udvikling er rigtig sjov og interessant af opleve, og man bliver som ejer virkeligt glad og stolt, når kunderne kommer langvejs fra, for at besøge og opleve butikken. Det gør, at det er det hele værd, også at bruge tid og resourcer på webshop og udvidelse af konceptet. Derfor er det også vigtigt, at butikken kan føres videre i sammen ånd, og det er med vemod, at skulle indse at min fysiske udfordring gør, at jeg ikke kan være med til det.
Markedet
Det er tydeligt, at markedet for mærkevareprodukter er kraftigt stigende og folks bevidsthed omkring high end brands er høj. Det er virkelig nu, det tager fart. Derfor er det også vigtigt af have fingeren på pulsen hele tiden.
Svagheder/udfordringer
Det kan til tider være ret krævende, at være 100% skarp på, hvad der kommer til at toppe på hit listen, når der skal købes ind en halvt år forud for sæsonernes start. Leverandørerne forståelse og samarbejde er utrolig vigtig. Størstedelen af de højst rangerede mærker, kræver godkendelse til at forhandle, og kræver likviditet, indsigt og vedholdenhed.
Stærke sider
Som eneforhandler af en række højt rangerede og eftertragtede mærker, får butikken og konceptet fokus og bliver på denne måde attraktiv at følge, i udvikling, udvalg og kollektioner. Således kan man holde sig lidt fri af konkurrencen. Folk venter gerne på de næste leverancer og føler sig, som noget specielt, når de er blevet skrevet op til en specifik vare
Strategi
Strategien er lagt ved en konstant opdatering på design og kvalitet, der sikrer butikken og webshoppen et højt niveau, der tiltrækker det købestærke publikum og man sorterer automatisk det mere gængse varer med et konstant fokus på pris og rabat.
Vision
Visionen er lidt, men godt eller meget og godt - vi skal ikke købe en masse dårlige varer, der er af dårlig kvalitet. Produkter der er produceret under tvivlsomme forhold for både mennesker og miljø. Der er meget mere fokus på bæredygtighed, og det har vi også!
Få gode ting, er meget bedre end mange dårlige.......
Ideel køber
Den ideelle køber er, hende eller dem som har sans og fokus på mode af høj kvalitet, i tid og trends. Der brænder for lækkert tøj og tilbehør, og ser muligheder og potentiale i, de gode mærker, kvaliteter og udtryk, som ikke ses på et hvert gadehjørne. Den er typisk en del af den DNA man har.
Opstartshjælp
Da jeg elsker min butik og det er som mit 3. barn, vil jeg gøre mit bedste for at supportere med min hjælp både fysisk og økonomisk. Jeg bistår meget gerne ved indkøb, rådgivning, som vil være helt naturligt for at videreføre succes´en. Det er kun et spørgsmål om, hvorvidt min fysiske begrænsning.
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler