Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 35.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Kendt matcha-te-webshop med stort vækst potentiale

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Som fast leverandør til caféer (B2B) og forbrugere (B2C) har virksomheden via sociale medier og Google omsat for ca. 14.000 kr. i 2017 og forventes at omsætte for 40.000 kr. i 2012 på baggrund af den eksisterende kundeportefølje.

Som fast leverandør til caféer (B2B) og forbrugere (B2C) har virksomheden via sociale medier og Google omsat for ca. 14.000 kr. i 2017 og forventes at omsætte for 40.000 kr. i 2012 på baggrund af den eksisterende kundeportefølje.

Danmarks største opskriftsbibliotek:
Med en høj faglig viden om matcha-te og teens anvendelsesmuligheder har virksomheden i dag opbygget Danmarks største bibliotek af matcha-opskrifter (opskrifter hvori matcha-teen indgår).

Muligheder:
Vi ser et stort potentiale i at udbygge netværket af café-kunder samt SoMe og SEO.

I dag sælger virksomheden kun til danske forbrugere, hvorfor det ligeledes vurderes, at der kan være store muligheder i at udvikle et internationalt salg.

Årsagen til salg:
Et jobskiftet, der betyder at der fremadrettet ikke er tilstrækkeligt med ressourcer til at give virksomheden den nødvendige opmærksomhed.

Økonomiske nøgletal

Omsætning: 14.000 kr.
Dækningsgrad: 53,32%
Overskud: Det fulde overskud reinvesteres i markedsføring og produktudvikling.
Aktiver (varelager, etiketter, køleskab) 12.100 kr.

Målsætning 2018
Omsætning 40.000 kr.

Regnskab

  • Omsætning:14.000 DKK
  • Ebitda: 2.000 DKK
  • Resultat før skat: 2.000 DKK
  • Balancesum: 12.000 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Produktet

Virksomheden leverer 100% økologisk, japansk matcha-te af den bedste kvalitet til danske forbrugere.

Kvaliteten er afgørende for både forbrugskunderne og café-kunderne, og efter lang tids søgen, har vi funden en pålidelig og stabil leverandør af højkvalitets-matcha, der tilfredsstiller vores kunder ønsker.

Matcha er fyldt med A- og C-vitaminer, antioxidanter (catechin) og aminosyre (L-Theanin). Yderligere indeholder matcha koffein, som giver et opkvikkende pust. Sammensætningen af vitaminerne, antioxidanterne, aminosyren og koffein skaber balance i krop og sind.

Markedsføringskanaler

Instragram er den primære markedsføringskanal for virksomheden, hvor en tæt kommunikation med forbrugerne og følgerne er nem og ofte medfører mersalg.

Som en del af Instragram-strategien er der løbende udviklet unikke opskrifter, der kan inspirere og uddanne kunderne i brugen af matcha. I dag har virksomheden Danmarks største samling af matcha-opskrifter.

Omkostninger

Udgifter (Shopify) 199 kr. pr, måned
Webdomæne 45 kr. pr. år

Aktiver

Varelager 8.000 kr.
Etiketter og emballage 3.000 kr.
Køleskab til opbevaring 500 kr.
Light-box til produktbilleder 400 kr.
Rekvisitter til photo shoots 200 kr.

Varelager på 11.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 1.100 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Markedet

I takt med en voksende sundhedstrenden blandt den danske befolkning, vokser også interessen for matcha-te. Derfor vurderes det, at der er en stigende efterspørgsel på matcha-te til både madlavning, matcha-latte og traditionel matcha-te.

Dette understøttes af data fra Google Think, der viser en eksplosiv vækst i antal søgninger på både ”matcha powder” og ”matcha drinks”. Ligeledes oplever søgeordet ”matcha food” vækst, dog mindre eksplosivt.

Svagheder/udfordringer

B2B:
Der er et stort potentiale i at udbygge virksomhedens netværket af café-kunder, da dette både giver et salg og samtidigt eksponere virksomhedens produkter for en stor skare af potentielle kunder (caféens kunder).

SoMe:
En udvidelse af den eksisterende aktivitet på sociale medier og en øget personliggørelse af virksomhedens profil på sociale medier, kan medvirke til at gøre denne markedsføringsaktivitet mere interessant og aktuel for målgruppen.

SEO:
Der er helt klart et uforløst potentiale i at søgemaskine optimere virksomhedens webshop, da det ikke har været prioriteret særligt højt indtil videre.

International salg:
I dag sælger virksomheden kun til danske forbrugere, hvorfor det ligeledes vurderes at der kan være store muligheder i at udvikle et internationalt salg.

Stærke sider

Tilbagevende og loyale kunder

En god webshop

De rigtige produkter af den rigtige kvalitet

Strategi

For at udvikle virksomheden mest muligt og skabe de bedste forudsætninger for vækst, reinvesteres alle indtægter i markedsføring og produktudvikling.

Det er vigtigt, at opbygge et solidt brand, hvorfor fokus har været at skabe en stor genkendelighed blandt forbrugerne gennem produkt-design, branding og markedsføring.

Vision

At være danske caféers foretrukne leverandør af matcha.

Opstartshjælp

I forbindelse med overdragelsen af ejerskabet til virksomheden, vil vi selvfølgelig stå til rådighed for spørgsmål både før, under og efter overdragelsen.

Såfremt en køber ønsker oplæring i IT-systemer, matcha’ens historie og/eller egenskaber, kan dette også indgå i en handel. På samme måde kan vejledning i behandlingen af fødevarer og i kommunikation med Fødevarestyrelsen overleveres sammen med virksomheden.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1397

Sælger kontaktet:
6

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
29481

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
05-02-2018
Udbudspris 35.000 DKK