HANKY PANKY ApS sælges. Populært og attraktivt brand. Salg af kondomer + surprise i eksklusive design æsker.
Du får en driftsklar produktvirksomhed med lager + webshop. Stærkt brand med muligheder.
Virksomheden har samarbejdet med nogle af Danmark største butikskæder - herunder Dansk Supermarked, Coop, 7/11, Blockbuster, Flying Tiger og Roskilde Festival.
Desuden har virksomheden i en årrække leveret 500.000 pakninger til Sundhedsstyrelsens kondomkampagner.
Samarbejdet med Sex og Samfund, Roskilde Festival og leveret private label til bl.a. Italien/Fiorucci. Leveret reklamepakninger til forskellige – bla. Medicinalfirma, mode-virksomhed, DSB.
Virksomhedens kvalitetsprodukter - sælges med indlagt overraskelse/ "surprise" (kinderæg for voksne) og med rammende slogans. Efter lancering blev det populært og trendsættende blandt målgruppen.
1-2 store kunder kan indbringe levevej- afhængig af fremtidig prisstruktur, markedsføring, salgskampagner m.v
Økonomiske nøgletal
Resultat fra fx. 2008 og 2009 viste en omsætning på over 1 mio. kr. på 1-2 store kunder. Virksomheden blev derfor omlagt fra enkeltmandsvirksomhed til ApS.
Virksomheden deltog i Eksportrådets eksportstartpakke og fik lagt en strategiplan
I regnskabsåret 2017, fik vi en bestilling fra Tiger butikkerne (Flying Tiger Copenhagen).
Bruttofortjeneste: 67.645 DKK
Resultat før skat: 32.645 DKK
Årets resultat: 32.645 DKK
Produktet
Virksomhedens produkter består af eksklusive æsker og er designet med sjove/småfrække figurer og mønstre i friske farver, der motiverer målgruppen (forklaret i nedenstående) til at købe og bruge kondom.
Produkterne differentierer sig fra konkurrerende produkter på markedet ved at være adfærdsændrende i købs- og brugssituationen ved at gøre det sjovt og spændende at bruge kondom.
Produkterne er unikke og engagerende for målgruppen og fik stor opmærksomhed i medierne, da de ved lanceringen kom på hylderne i supermarkedskæder og andre steder, hvor unge kommer og handler.
Virksomhedens produkter er et unisex-produkt, og består af et fælles cover med 2 skuffer
Den ene skuffe har en af de over 40 forskellige overraskelser /"surprise" , som er med til at gøre brugen af kondom mere interessant og underholdende for målgruppen, mens den anden skuffe har 3 kvalitetskondomer.
Produktets design og koncept gør det let at tage æsken med kondomer frem i brugssituationen.
(Kondomproducenten er en anerkendt tysk virksomhed, som leverer efter alle gældende regler og standarder samt ISO certificates.)
Markedsføringskanaler
Webshop
Facebook
Instagram
Dealssider https://bit.ly/2RVG9kK
Egen reklamefilm (lavet og sponsoreret af Umwelt) https://bit.ly/2DJPJob
Egen kendingssang.
Medvirket i TV udsendelse, radiointerviews og diverse trykte medier og magasiner.
TV udsendelse på Kanal København https://bit.ly/2OLQMoD
Reklame-kampagne - en auto-camper med unge der spredte budskabet.
Radiointerviews, TV3, Sex og Samfund https://bit.ly/2Q20Jmr
Samarbejde med Radio Voice med kampagne på Rådhuspladsen i Kbh.
Virksomheden har ydet sponsorater til velgørenhedsarrangementer og events
Omtale i udvalg
https://bit.ly/2OMMBsG
https://bit.ly/2zXH8tD
https://bit.ly/2OMl8Hf
Omkostninger
Køb af råvarer, fragt, pakning, barcodes, afgift til sundhedstyrelsen ifm kondomhandel
Aktiver
Eget kontor på hjemadresse, varelager med pakkeri på pakkevirksomhed i København.
Andre lagervarer /merchandise.
Virksomhedens historie
Den altovervejende grund var at fokusere på unge og singlers brug af prævention. "Aborter og sex-sygdomme koster samfundet millioner"
Kondomer er eneste beskyttelse mod sex-sygdomme og uønskede graviditeter. Køb og brug af kondom var/er fortsat tabuiseret og prævention kommer for sjældent frem i den intime situation. (SST undersøgelser)
Derfor måtte der nye anderledes måder at få flere til at købe og bruge kondom. Det skal appellere til de 15-30 årige ved at gøre det sjovt at bruge kondom.
De gængse produkter skal suppleres med varianter til de brugere der gerne vil bruge, men ikke gør det.
Nudging - er en frivillig adfærdsændring til en bedre adfærd - ved at forstå brugernes tankegang.
På denne baggrund og egne undersøgelser i fokusgrupper og på gadeplan udvikledes design og koncept for at få flere i gang med at købe og bruge kondom.
Dette er virksomhedens fornemmeste opgave - at få flere til at købe og bruge kondom.. ved at få en produktvariant på hylderne dér hvor målgruppen færdes.
Markedet
Mange tidligere og potentielle salgskanaler i ind- og udland. Herom mere ved overdragelse.
Stort kontaktnetværk i ind- og udland.
Virksomheden deltog løbende på eksportkonferencer med de danske ambassader.
Muligheder for lancering af andre varesegmenter med samme brand/ samt private label.
Stærke sider
Gode relationer til tidligere kunder
Stærkt Brand
Fungerende webshop
Varelager
Nem overdragelse
God pris
Egen reklamefilm
Salgbart produkt - se historik
IND-og UDLAND
Dagligvare - produktvariant
Strategi
Strategien for anpartsselskabet er at differentiere sig fra de beslægtede produkter - ved at fokusere på oplevelse frem for pris. Ved at ændre på emballage, indhold og kvalitet er anpartsselskabet lykkedes med at skabe et nyt og attraktivt produkt, der koncentrerer opmærksomheden på at gøre det sjovt og spændende at bruge kondom, hvilket bryder med den vanetænkning, der ofte præger kondombranchens fokus på pris.
Desuden er der brug for et bredt udvalg af kondomer på hylderne for at få andre og flere til at købe og bruge. (der findes som regel kun en variant i hver butik)
Proof of concept. :
Unikt koncept/produkt
Brand, Navn og logo
Slogans
Nudging
Forretningside
Flere ideer til at øge omsætning og til fremtidige indsatser
bl.a andre produktkategorier med samme brand, samt andre salgskanaler
Vision
Anpartsselvskabets vision er at få flere til at købe og bruge kondom.
Ved brug af nudging ønsker virksomheden at være medvirkende til en adfærdsændring vedr. køb/brug af kondom. Virksomhedens vision er at gøre det sjovt og ikke flovt at bruge kondom.
Ideel køber
Den ideelle køber til anpartsselskabet anbefales at have erfaring med detailhandel på det danske og udenlandske marked, samt indgående kendskab til forhandling, prissætning og lukning af aftaler. Desuden vil et stort netværk og villighed til at lægge kræfter i at drive virksomheden videre være at foretrække.
Opstartshjælp
Køber får al viden om virksomheden, leverandører, kundekartotek, samarbejdspartnere, lager mm i overdragelsen.
Sælger vil være behjælpelig og sparringspartner under opstart og medvirke til at videreføre virksomheden med salgsideer, salgskanaler, nytænkning mm
Der er mulighed for at drive virksomheden i samarbejde.
Få hjælp af en virksomhedsmægler