Webshop med eget tøjmærke
Ønsker du at drive dit eget tøjmærke?
Jeg sælger hermed min første virksomhed for en latterlig lille sum. Mit hjerte i dag er et andet sted, og jeg kunne godt tænke mig at give en virksomhed videre, der har givet mig så meget iværksætter- samt handelserfaring.
Tøjet er slidstærkt og simpelt designet.
Eftersom at mit blik har været på andre ting, så er virksomheden langsomt gået i stå. Med 0 kroner på kontoen kunne jeg ikke længere hamle op med at drive min baby. Jeg ønsker den næste person kan give den kærlighed den fortjener.
Økonomiske nøgletal
Webshoppen tjente omkring 65% af hvert salg til bankbogen. Det er tilladt at ændre priserne hvis man vælger at købe virksomheden.
Webshoppen var ulønnet hos ejeren. Men der blev dog engang imellem trukket ud til privatøkonomien hvis nødvendigt. Så en form for løn har der vel været, men ikke noget der havde stor indflydelse på virksomhedens økonomi.
Produktet
Dette er et tøjmærke designet af Jesper Grüner. Udfra hans egne idéer og ønsker har han kreeret et simpelt tøjmærke med 8 unikke designs, hvor et af varene er udgået, så i dag er shoppen nede på 7 designs, som forbliver tro til ønsket om at tøjet skal være en simpel farve, og vores logo er at finde på tøjets facade.
Tøjet er slid stærkt og behageligt at gå i. Virksomhedens bestseller har været vores sommer shorts, som havde en god omsætning i sommeren 2017.
Med produkterne følger:
Cellofan poser
Postposer til afsending.
Facebookside (cirka 300 følgere) og instagramkonto (cirka 500 følgere)
Markedsføringskanaler
Vi fører sin markedsføring via Facebook og Instagram.
Vi har tidligere været i samarbejde med 'Social Network Group' som tjente 20% af hvert salg vi lavede.
Varene blev leveret via GLS pakkeshop.
Omkostninger
De eneste omkostninger virksomheden har er indkøb af nye varer via leverandøren.
Virksomheden / Webshoppen havde adresse samme sted som ejeren. Tøjet bliver opbevaret på et lager i ejers lejelighed, så opbevaring / lager er ikke en udgift medmindre man ønsker eget lager.
Aktiver
Med virksomheden medfølger kasserne tøjet kommer i.
Cellofanposer til indpakning af tøjet samt poser til tøjet når det skal med posten.
Labelprinter kan følge med efter aftale. (Bruges til at udskrive kundes adresse på og afsenders adresse)
Virksomhedens historie
Idéen har været at skabe et tøjmærke, der ikke nødvendigvis behøver koste en formue, men bare bevise at tøj i høj kvalitet sagtens kan være til udsalgspriser. Tøjet er af eget design, så det bevare en hvis charme ved at det er et unikt køb kunden i webshoppen får sig.
Der er hård konkurrence på tøjmarkedet. Men hvis man har sit eget produkt med et genkendeligt mærke, så sætter det sig bedre fast på folks hukommelser, og så besøger de gerne ens forretning igen. branded er i sandhed let at huske.
Vi havde på et tidspunkt en 6 måneders krise. Det betyder at den nye webshop gang på gang ikke blev lavet færdig til deadlinen. Det lykkes endelig i sidste ende at få et godt stykke håndværk på siden, og salget gik langsomt igang igen, selvom virksomheden havde taget stor skade af de 6 måneders pause.
Markedet
Tøjfirma markedet er et benhårdt marked, og man skal være meget dygtig for at få sit produkt ud på hylderne.
Webshoppen havde en lille periode sine hættetrøjer på hylderne i en butik i Helsingør. Dette gik uden problemer, men tiden til tøjmærket blev knap, og der blev ikke købt flere trøjer ind efterfølgende. Men æren var helt fantastisk!
Svagheder/udfordringer
Som skrevet, så er det benhårdt at drive et tøjfirma.
Stærke sider
Slidstærkt tøj med unikt design
Strategi
Bære dygtig og simpelt design har været med til at skille sig ud.
Strategien har hele tiden været at det skulle være tøj af god kvalitet hvor alle kunne være med når det kom til pris.
Kører tilbud kvartalvis på årstiderne, (eks. Sommer = Tilbud på T-shirts og Shorts).
Cliche markedsføring, men det virkede hvis man lagde sine penge på de rette steder for at gøre reklame.
Vision
Det ses gerne at slidstærkt tøj ikke nødvendigvis skal koste 500,- for en hættetrøje.
Tøjet har priser der ligger i klasse med H&M og ZARA, men tøjets kvalitet er bare det stærkere.
Ideel køber
Køber behøver ikke have erfaring indenfor salg af tøj, eller generelt bare det at drive en virksomhed.
Jeg vil gerne sælge min virksomhed, som et start-up til en der ligesom jeg selv gerne ville lærer hvordan man driver en virksomhed uden erfaring!
Med køb af virksomheden følger der tøj i forskellige størrelse og farver, som er tro over for tøjmærkets egen vision om bæredygtig tøj til en pris alle kan være med på.
Opstartshjælp
Jeg kan tilbyde hjælp til at overdrage køber til vores tøjproducent, så køber kan også som jeg er kommet på fornavn med leverandøren.
Jeg vil stå til rådighed de første 2 måneder efter køb af virksomheden telefonisk.
Oplæring behøver ikke koste noget, jeg vil stå til rådighed 24/7
Få hjælp af en virksomhedsmægler