Tømrer- og Snedkervirksomhed i vækst - 3.8 i omsætning - Løn til ejer på 500.000 kr.
Virksomheden, en tømrer- og snedkerforretning med både små og store opgaver der tilbydes indenfor: Om- og tilbygninger, tag-udskiftninger, udskiftning af vinduer og døre, opførelse af carporte mv., samt div. værkstedsopgaver mv., kort sagt alt inden for tømrer- og snedker arbejde, samt fagentrepriser.
Virksomheden er i vækst og en oplagt investering for et enkeltmandsfirma som gerne vil udvide forretningen med et par mand, værkstedsfaciliteter osv. her er tale om en pakkeløsning, hvor alt er klar til overtagelse.
Virksomheden sælges pga. helbred, der har ført til andre tiltag.
Økonomiske nøgletal
Dækningsgraden i 2017 var på 0,68
Overskudsgrad i 2017 var på 0,34
Afkastningsgraden i 2017 var på 13
Regnskab
- Omsætning:3.862.000 DKK
- Ebitda: 215.889 DKK
- Resultat før skat: 130.853 DKK
- Balancesum: 837.015 DKK
-
Afkastningsgrad
-
Overskudsgrad
Produktet
Mindre tømrer- og snedker-virksomhed med stort potentiale, start som partner eller køb virksomheden, earn-out aftale, alle muligheder er åbne. Ejer er åben for ansættelse i en aftalt periode ved overdragelse.
Virksomheden har eksisteret i over 40 år, med et godt ry og er velkendt i lokalområdet. Vi har i mange år haft et godt samarbejde med andre lokale håndværkere, og er igen på fuld damp efter finanskrisen. Vi har en stor kundekreds bestående af både private, erhvervs- og offentlige kunder, og for den rette vil der være stor mulighed for yderligere vækst.
Ud over vore faste kunder, kommer vores kunder via vores hjemmeside, facebook gruppe og de netværk vi er en del af!
Der er pt. en svend, en 3. års lærling (25 år) og en 2. års lærling (23 år) ansat i firmaet ud over mig selv, alle dygtige og meget arbejdsomme medarbejdere med et lavt sygefravær.
Alt inventar, lagervarer, aktiver, hjemmeside ect. følger med ved salg, vi er pt. i lejede lokaler med eget værksted, som kan overtages el. hvis man ønsker det, er inventaret flytbart.
For mere information kan jeg kontaktes gennem annoncen.
Markedsføringskanaler
Hjemmeside, Facebook, Google Adwords, SEO
Omkostninger
Løn, husleje + forbrug, kontorhold, forsikringer, markedsføring, kontingenter, afskrivninger, indkøb af varer (sker som hovedregel direkte på sagerne), fremmed assistance (f.eks. andre håndværkere på entreprisesager).
Aktiver
Lejede lokaler der indeholder kontor og stort kontor m. møde- og køkkenfaciliteter, M/K toilet m. bad, gang m. plads til printerfaciliteter, frokoststue, lager og snedkerværksted, samt egen indhegnet parkeringsplads m. lagerplads.
2 varebiler, stilladser, soldater, div. elværktøj, snedkermaskiner mv.
Derudover kan følgende tilkøbes for 200.000 kr.: Schäffer Minilæsser, Takeuchi Minigraver, 2 stk. Brenderup Trailere, 1 stk. Brenderup autotrailer og 2 stk. containere.
Virksomhedens historie
Firmaet blev grundlagt i 1975, og i 1982 overtog den ene partner firmaet der drev det selvstændigt videre indtil april 2010, hvor han pga. af sygdom valgte at overdrage virksomheden til den nuværende ejer, som beholdt det velkendte navn og blot tilføjet Eftf. ApS til navnet.
Nuværende ejer har drevet virksomheden videre i samme ånd og med det daværende kundegrundlag, gennem tiden er der naturligvis kommet flere nye kunder til. Krisen har kradset og det har kunnet mærkes, men virksomheden er nu ude på den anden side og genererer igen et fornuftigt overskud.
En dårlig ryg og operation har gjort at den nuværende ejer ikke længere kan være med i produktionen, og har valgt at satse på rådgivning indenfor byggebranchen i stedet.
Markedet
Der er stor tilflyttervækst i byen, med megen nybyggeri til følge, dette betyder også at der er gang i boligmarkedet og deraf mange renoveringsopgaver, ønske om ombygninger- og tilbygninger ect.
Der er flere store konkurrenter i området, som hovedsageligt byder ind på de store offentlige licitationer, vi har erfaret at som en lille virksomhed er vores marked i de småopgaver som kommer i kølvandet af boligmarkedet, vi kan ikke konkurrere på prisen i diverse udbud, hvis der også skal tjenes til dækningsbidraget, og det er i øjeblikket svært for de små kunder (Fru Jensen) at få udført tømreropgaver indenfor kort tid i området, da alle kolleger/konkurrenter har meget travlt.
Strategi
Bruger ikke tid på at regne tilbud til udbud og licitationer, giver kun tilbud til de kunder er ønsker et specifikt tilbud, ellers mest overslagspriser.
Vi deltager ikke i de større byggerier pga. virksomhedens størrelse, men tager de opgaver der naturligt kommer i ordrebogen via de medier vi bruger og de netværk vi deltager i (CembritMester, BetterHome, Anmeld Håndværker og de lokale netværk)
Vision
Har været at komme op på 5-6 ansatte, så materiel og bilpark kunne udnyttes fuldt ud, men det fungerer godt som det er pt.
Ideel køber
Den ideelle køber vil være en tømrer der ønsker at starte som selvstændig, eller en allerede etableret som ønsker at udvide med flere ansatte og maskinpark, samt evt. værksted.
Opstartshjælp
Såfremt det måtte ønskes er nuværende ejer indstillet på at hjælpe en mulig køber i gang og bidrage med råd og vejledning, samt introduktion til de eksisterende kunder, evt. som deltidsansat i en given periode. Der vil også kunne gives oplæring i økonomifunktionen, da ejers hustru pt. er bogholder i virksomheden.
Få hjælp af en virksomhedsmægler