Veletableret webshop - Et børneunivers der skiller sig ud med fokus på strik, kvalitet og bæredygtighed.
Aviam er skabt af kærlighed for kvalitet, design og smukt håndværk til de små.
Det er en webshop med helt særligt udvalg af hjemmestrik, som er håndstrikket i Danmark. Ideen med Aviam er, at skabe en webshop med hjemmestrik fyldt med personlighed. Hos Aviam kan du være sikker på, at du får det bedste til dig og dit barn. Smukt unikt håndværk i enkelt, nordisk design kendetegner produkterne. Kvaliteterne og de fine detaljer er alt afgørende, for mit håb er, at produkterne skal kunne gå i arv i flere år. En webshop der startede som et hobbyprojekt, som over tid har taget fart. Sælges udelukkende pga. familiære årsager. Aviam fortjener at opnå sit fulde potentiale.
Regnskab
Hent regnskab2020 | Hent regnskab2019 | Hent regnskab2018 | |
---|---|---|---|
Omsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | 32,994 DKK | 9,052 DKK | -4,550 DKK |
Resultat før skat | 208,421 DKK | 8,139 DKK | -4,550 DKK |
Årets resultat | 201,293 DKK | 7,083 DKK | -4,550 DKK |
Egenkapital | 251,156 DKK | 49,863 DKK | 42,780 DKK |
Balance | 370,391 DKK | 145,404 DKK | 59,575 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
Når du går tallene igennem, vil du kunne se, at der endnu ikke er et reelt overskud. Mange siger det kræver 5 år at nå dertil, så jeg er faktisk stolt over at være nået hvor jeg er, på knap 4 år. Shoppen er drevet sidenløbende med 2 barsler og fuldtidsjob - så det siger sig selv, at der ligger et stort potientiale forude. Men det er også det der gør at beslutningen om at sælge, har været svær.
Omsætning:
2018 – 92.638,20,-
2019 – 232.125,29,-
2020 - 454.030,33,-
2021 – 375.744,36,-
2022 til og med 1/4-22 - 58.192,54,-
Ordrer i alt:
2018 – 283
2019 – 600
2020 - 917
2021 - 747
2022 til og med 1/4-2022 - 138
Produktet
Aviam sælger baby- og børnetøj, samt diverse tilbehør mm. Aviam har opbygget en stærk brandporteføje, da mange af de mærker der forhandles, har lukket for nye samarbejdspartere. Aviam skiller sig ud fra de andre spillere på markedet, især med udvalget af unikt håndstrik og det er tydeligt, selv for kunderne. De sætter stor pris på den fine hjemmestrik, samt det eksklusive udvalg af økologiske og bæredygtige mærker.
De fleste af de brands der forhandles, er det muligt at supplere hos løbende. Mange af de brands der forhandles, har de samme produkter sæson for sæson. Dette betyder, at har man noget på lager fra sæsonen forinden, så mister det ikke sin værdi. Det er også vigtigt at nævne, at alle varer altid er salgsbare. Som kunde hos Aviam kan du være sikker på, at du får det bedste til dig og dit barn.
Markedsføringskanaler
Aviam bruger ingen penge på markedsføring og har aldrig gjort dette. Markedsføring har udelukkende været via facebook og instagram.
Aviam har en instagramprofil med 6.463 følgere. Særligt instagram er en meget vigtig spiller, da det gør det utroligt let at ramme kunderne direkte. Aktiviteten på instagram, afspejler tydeligt salget. Det er netop målgruppen på de 25-35 årige der følger med, og med den nye produkt funktion på instagram, er det tilmed muligt at kunderne linkes direkte til webshoppens produkt, efter de har klikket på inspirationsbilledet på instagram. Der er skabt et stærkt æstetisk univers via instagram.
Omkostninger
Der er ingen faste omkostninger i virksomheden, udover driftsomkostninger til shopify og betalingsløsning Stripe.
Shopsystem
Aktiver
Der er pt et varelager på omkring 150.000 kr.
Virksomhedens historie
Jeg håber at du her og ved at have læst ovenstående, er blevet en smule klogere på mit lille hjertebarn, Aviam.
Jeg har været igang siden maj 2018, og brænder virkelig for det univers jeg har fået skabt. Det startede som et hobbyprojekt under min barsel med min førstefødte. Jeg har helt fra starten haft job ved siden af – et job som sygeplejerske på 32 timer med meget fleksible arbejdstider. Men med endnu en familieforøgelse er Aviam desværre vokset mig over hovedet - hvilket jo kun er dejligt - men mit hjerte har svært ved at bære, at Aviams store potentiale ikke bliver forløst. Aviam fortjener at opnå sit fulde potentiale.
Det tager tid at opbygge en god forretning. Jeg har brugt Aviams første leveår på at opbygge varelageret, da jeg startede ud med et ganske lille beløb til financiering (egen opsparing). Det burde være nu, det kunne blive rigtig sjovt i forhold til den økonomiske del. Men af privatmæssige årsager og manglende timer i døgnet, ønsker jeg at Aviam kommer videre til en ny ejer. Jeg håber du findes derude, tak for din tid :-)
Stærke sider
Aviam har efterhånden opbygget en stærk brandporteføje, da mange af de mærker der forhandles, har lukket for nye samarbejdspartere. Aviam skiller sig ud fra de andre spillere på markedet, især med udvalget af hjemmestrik og det er tydeligt, selv for kunderne. De sætter stor pris på den fine hjemmestrik, samt det eksklusive udvalg af økologiske og bæredygtige mærker.
Æstetisk stærk instagramprofil med 6.463 følgere.
Mange af de brands jeg forhandler, har de samme produkter sæson for sæson. Dette betyder, at har man noget på lager fra sæsonen forinden, så mister det ikke sin værdi. Det er også vigtigt at nævne, at alle varer altid er salgsbare. Dvs selvom det er sommer og der er fokus på fx. bomuld og silke, så er uld varerne altid tilgængelige på webshoppen og kan derfor stadig sælge.
Markedsføringmæssigt er der stadig mange bolde at gribe - i form af annoncer, adds mm. Derudover nyhedsbrev mm. Med den rette person bag, kan Aviam sagtens blive en levevej.
Opstartshjælp
Jeg står meget gerne til rådighed i en vis periode efter overdragelse og vil gøre mit til at hjælpe den nye ejer så godt på vej som muligt. Dette er en del af købesummen.
Få hjælp af en virksomhedsmægler