Ruben kender både Saxis og markedet virkelig godt. Han har nemlig solgt hele 10 virksomheder på platformen – og han har ingen planer om at stoppe. Hans seneste designbrand blev f.eks. solgt på under 14 dage, og her tjente han 600.000 kr. på 7 ugers arbejde. Det er imponerende! I denne case kan du blive klogere på hemmeligheden bag Rubens succes.
Ruben har knækket koden
Det kunne være ret så interessant at følge med i, hvad der sker inde i Rubens hoved – bare en time eller to. For det lyder som om, at der flyver mange profitable projekter og gode ideer rundt, som bare ligger i kø til at se dagens lys.
Og heldigvis for det! Ruben har nemlig de sidste 8-9 år levet af at bygge og sælge virksomheder. Han elsker at igangsætte projekter, og når de er færdigbygget, vil han hellere videre til næste projekt frem for at fokusere på driften.
Kender du til det? Så skal du helt sikkert læse videre – der er nemlig gode tips og tricks i vente fra en succesfuld læremester 💪
‘’Jeg får rigtig mange forretningsidéer hele tiden, så det er helt naturligt for mig at afsætte mine virksomheder, når de er klar, så jeg kan komme videre til næste projekt. Jeg er en skaber mere end en drifter.’’
Virksomhederne kan være alt fra fysiske designbrands inden for boliginteriør til onlineplatforme. Men det er ikke helt tilfældigt, hvilke koncepter han kaster sig ud i.
‘’Jeg tror bare, jeg har knækket koden til, hvilke koncepter der er attraktive for køberne. Jeg er god til at spotte udfordringer i forskellige brancher og løse dem på en effektiv måde.’’
F.eks. har han lige sat Padelbat.nu til salg, da det er meget populært.
Prisen på de enkelte projekter kan også variere, da Ruben har solgt virksomheder via Saxis til alt mellem 50.000 kr. og 2 millioner kr. Men uanset størrelsen af salgsprisen har profitten på projekterne altid været god!
Og hvordan det lige kan lade sig gøre, kan du blive klogere på her 👇
Nøglen er hurtig eksekvering og mest mulig gevinst for mindst mulig indsats
Det er ingen hemmelighed, at Ruben går efter at eksekvere hurtigt og få mest mulig gevinst for mindst mulig indsats, men det betyder ikke, at det, han laver, er uholdbart.
F.eks. nåede en af hans virksomheder kun at blive 7 uger gammel, før projektet var solgt videre til en ny glad ejer. Det tog ham 14 dage at sælge virksomheden via Saxis for intet mindre end 600.000 kr., som ellers var startet for 0 kr.
‘’Der var en hel del, der gerne ville købe denne virksomhed, så udover at den blev solgt til 600.000 kr., tilbød jeg at lave andre projekter til de henvendelser, der ikke blev heldige købere – og det gav mig en stor fyldt ordrebog.’’
Ruben har også tidligere lavet en SaaS (Software As A Service) virksomhed, som han solgte via Saxis for 250.000 kr., hvor kernefunktionaliteten kun havde taget ham 20 min at udvikle.
‘’Det handler om udbud og efterspørgsel, og hvis køber kan se værdien i det, du har lavet, så vil de også glædeligt betale. Derudover er jeg blevet ret god til at udforme en god, troværdig og sælgende annonce – uden at oversælge. Det er en fin balancegang.’’
Vil du i gang med det samme som Ruben? Så bør du som min. følge hans gode råd 👇
Gode råd fra Ruben til andre, der overvejer at sælge en eller flere virksomheder via Saxis
Vi har selvfølgelig også spurgt Ruben, om hans bedste råd til andre, der gerne vil have den samme succes som ham, og hertil svarer han:
”Alt kan sælges! Ofte undervurderer en virksomhedsejer sin egen virksomhed og tænker, at den sikkert ikke kan koste ret meget. Det skyldes, at ejeren som regel husker alle de hårde perioder og alle udfordringerne, og det kan have tendens til at trække ejerens opfattelse af værdien ned. MEN her skal man huske, at en kommende køber kommer med et nyt syn og har ikke oplevet alle udfordringerne, så de ser meget mere optimistisk på tingene.
Det er sælgers ansvar at “sælge drømmen” til den kommende køber. Sælg dem udsigten til frihed, god indtjening osv. – uden at OVERSÆLGE. Sætninger som – webshop med gigantisk potentiale, man skal bare lige… – dét er at oversælge. Det må ikke lyde FOR fantastisk, for så er det pludselig for godt til at være sandt, og det skaber en naturlig skepsis for køberen og endnu værre, så er det ikke troværdigt. Sælger skal tale sin virksomhed op men samtidig være realistisk og ikke mindst ÆRLIG. Dét er noget, der skaber tryghed og ro i maven hos køberen.
Hvis der er flere henvendelser, bør sælger også være åben over for køberne, at der er flere om buddet – uden at stresse dem. Bliver de stresset over det, så risikerer sælger, at køberne bakker ud.”
Vi takker for Rubens input og ser frem til hans næste projekt!
Sælgercases | Artikler