Kasper Aagaard Nielsen og Kenneth Willemoes er begge 27 år og kommer oprindeligt fra Kalundborg, men har igennem de sidste år boet i København. De har for nyligt købt den officielle danske leverandør af urmærket EYKI, med visionen om at udbrede lavpris ure i Danmark.
Læs også: 21-årig IT-iværksætter fra Esbjerg vil nu sælge slips og butterflies
Drømme skal realiseres
“Købet af EYKI Danmark giver os muligheden for at udvikle vores kompetencer og realisere personlige interesser. Vi brænder for, at sælge ure og finde de bedste produkter og designs til videreformidling, til forbrugerne. Med købet af EYKI Danmark ønsker vi selv, at vise retningen for billige herre- og dameure i høj kvalitet.” forklarer de.
Kasper har netop afsluttet sit job, hos Autoparts24 og skal igang med at studere. Kenneth har været medejer af virksomheden Vision Service ApS, men har ved udgangen af januar 2016, solgt sin anpart. Makkerparret ejer i forvejen webshoppen TrendWatches.
Kasper og Kenneth købte virksomheden med et fælles ønske om, at videreudvikle på et i forvejen populært brand. “EYKI Danmark har udviklet sig positivt gennem flere år og vi er overbeviste om, at vi kan løfte virksomheden videre til næste niveau.”
EYKI Danmark tilbyder herre- og dameure i høj kvalitet, men til lave priser. Særligt prisen, mener de nybagte iværksættere, er afgørende:
“Prisen er en vigtig parameter, som tillader vores kunder, at købe flere flotte ure til forskellige lejligheder, kontra et ur til 3.000kr. som skal passe til det hele.”
Læs også: Nicolaj boostede sin forretning med et opkøb
Købsprocessen og fremtidsplaner
EYKI Danmark, kom Kasper og Kenneth i kontakt med, gennem Saxis og forklarer her om tankerne bag:
“Som følger af Amino igennem mange år, var det oplagt at lede efter mulige opkøb herigennem. Processen i forbindelse med købet har fungeret upåklageligt i forhold til Saxis. God formidling af information. Vi fandt annoncen interessant og tog kontakt.”
Planen fremadrettet er klar; Kendskabet til EYKI skal udvides, hvilket blandt andet kommer til at ske gennem deltagelse på livstilsmesser.
Hvem bruger Saxis?Købercases | Artikler