Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

LocalHero - TECH STARTUP - 100% automatiseret og gennemtænkt onlinekoncept, som bekæmper butiksdød! 3.000 udviklingstimer!

Skovlundvej, Skødstrup
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Sindsygt godt koncept sælges.

Ved hjælp af trådløs NFC teknologi, software og et gennemarbejdet
koncept, hjælper vi de lokale fysiske butikker, caféer, saloner mv. med at
undgå butiksdød!
--------- PRAKTISK INFO ---------
Konceptet er klar til vækste, og ligger på simply.com.
Da jeg har signet mig på et andet partnerskab har jeg ikke fysisk den
samme tid det at vækste.
Jeg har nogle private ændringer i mit liv der gør jeg må sige stop.

Konceptet er klar til vækste, og ligger på simply.com.
Da jeg har signet mig på et andet partnerskab har jeg ikke fysisk den
samme tid det at vækste. Det ærgrer mig helt vildt hvis dette projekt
stopper pga. af mangel på tid.

Nu har du muligheden for at overtage et netop færdigudviklet Tech firma
klar til vækst, og som løser det vel nok største problem i detailhandel de
senere år - butiksdød og manglende kunder i midtbyerne! Vi giver den
fysiske butik samme "superkræfter" som webshops og online servises
har... Konceptet er klar til launch!

Økonomiske nøgletal

Konceptet er netop færdigudviklet efter knap 3000 udviklingstimer og er nu
100% klar til launch.
Som tidlige nævnt, så sælges virksomheden nu, i vækstfasen, grundet et
andet partnerskab.
Salgsprisen står på ingen måde mål med værdien man får. Skulle man ud
og have udviklet et lignende koncept med portal, IOS og Andriod App, NFC
teknologi, iPad holdere osv, så kigger man hurtigt ind i et budget på 2-2,5
mio.
Målgruppen af partnere er kæmpestor, da den dækker ALLE forretninger
med fysiske kunder...
Der er alene 8.900 frisører i DK, nok hurtigt det 5-10 dobbelte antal caféer /
restauranter, plus andre nicher, så vi har hurtigt 100-150.000 i målgruppen.
Får man fat i blot 1% - altså 1 ud af hver 100 butikker - så genererer
konceptet en månedlig indtjening på ca. 1.000.000 DKK!
Konservativt indtjeningseksempel:
Hvis man signer bare ÉN butik om dagen, hvilket burde være muligt med
SÅ samfundsrelevant et koncept, samt en målgruppe, som skriger efter en
løsning som LocalHero, så har man tjent salgprisen ind efter kun 5 mdr.
(18.000 + 36.000 + 54.000 + 72.000 + 90.000)
Efter de 5 mdr har man så 150 tilknyttede partnere, hvilket svarer til en
månedlig indtægt på 90.000 DKK ex. moms, plus de ny partnere man
stadig signer op. Indtjeningen vil stige med 18.000kr hver måned, hvis man
signer én partner op om dagen.
(Beregnet ud fra en abb. pris på 600kr/md. En blanding af primært GULD
abb. til 495kr/md og en mindre del PREMIUM abb. til 895kr/md.)
Personligt havde jeg større ambitioner og med den rigtige strategi gennem
cityforeninger / handelstadsforeninger, som jo er desperate for at redde
butikslivet i byerne, så vil jeg tro, at man kan lukker markant flere en én
butik om dagen - nærmere 5-10 stykker. Men lige nu er et sælgerteam ved
at løbe ud for tid. Lige tilbydes konceptet gratis inkl. Signup chip.
Der vil også komme indtjening fra salg af vores egenproducerede
minimalistiske iPad holdere (bord- og gulvmodel), samt SignUp Chip.
Priserne på shoppen er bare umiddelbare priser og de kan selvfølgelig
justeres efter behov.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Via selvstændige online kundeklubber giver vi de lokale fysiske
forretninger:
- En stærkere relation til deres kunder
- Mere loyale kunder
- Mere salg - OGSÅ udenfor åbningstid!
Udover at vi håndterer alle de her lokale kundeklubber, formidler
medlemstilbud osv, så samler vi det hele i ét stort lokalt SHOPPINGUNIVERS
på localhero.dk, hvor kunderne kan shoppe rundt mellem alle de
gode tilbud i deres lokalområde. Her kan de reservere tilbud, mens de
sidder hjemme i sofaen om aftenen kl. 20 og indløse dem nede i
butikkerne. Det vil sige, at butikerne sælger ikke kun til deres egne kunder,
men de sælger også til de andre lokale butikkers kunder - sammen er vi
stærkere!
KONCEPTET TJEKKER ALLE BOKSE AF FOR ET GODT ONLINE
KONCEPT
YDERST SAMFUNDSRELEVANT
Butikker lukker på stribe, hvilket tydeligt ses i bybilledet. Derfor er ekstra
omsætning vigtige end nogensinde før for butikkerne. Butikkerne - og
cityforeningerne - har skreget efter en løsning i mange år, så målgruppen
kender så udemærket problemet vi løser, hvorfor de heller ikke bliver
svære at konvertere til kunder.
KÆMPE MÅLGRUPPE / GODE INDTJENINGSMULIGHEDER
Målgruppen er ALLE forretninger, som har fysiske kunder; caféer,
restauranter, butikker, saloner, behandlere, klinikker, hoteller, kroer mv. Et
skøn vil være 100-150.000 forretninger på landsplan. Får man fat i blot 1%
- altså 1 ud af hver 100 butikker - så genererer konceptet en månedlig
indtjening på ca. 1.000.000 DKK!
LANG CUSTOMER LIFETIME VALUE (CLV)
Levetiden for partneren er lang, da værdien stiger voldsomt, i takt med at
man får flere og flere kunder i sin kundeklub. Jo flere tilmeldte kunder, jo
større værdi vinker man farvel til, hvis man vælger at opsige sit
abonnement, hvilket vil gøre det nærmest håbløst for en partner at opsige
sit abonnement.
NEMMERE OG BILLIGERE AT LAUNCHE
Normalt kvæles nye online koncepter, da det er meget dyrt at skabe kritisk
masse (mange partnere OG kunder fra start). Her adskiller vi os ved, at
butikken stadig opnår en stor værdi (loyale kunder / mersalg også udenfor
åbningstid) i sin egen kundeklub, om der er 5 eller 500 lokale butikker
tilmeldt LocalHero!
Ligeledes opnår kunden samme værdi (eksklusive medlemsfordele) hos
den lokale butik / kundeklub, om der er 5 eller 500 lokale butikker tilmeldt
LocalHero.
BUTIKKERNE SKAFFER SELV BRUGERNE
Vi skal ikke ud og "købe" kunder / brugere til portalen. Kunderne tilmelder
sig nemt og enkelt ude i butikkerne, så det er faktisk partnerne selv som
skaffer brugerne, mens de betaler os for at håndtere dem og skabe mere
salg gennem dem.

Markedsføringskanaler

Partneren (butikker, caféer, saloner osv) vil jeg finde gennem flere
kanaler...
Som udgangspunkt ville jeg tage fat i cityforeninger /
handelstadsforeninger, som jo er desperate for at redde butikslivet i de
enkelte byer. Dén vej mener jeg vil være super effektiv, da de jo har en stor
del af byernes erhversdrivende tilmeldt deres netværk, samt en naturlig
interesse i at butikkerne skal overleve og derfor med glæde vil formidle
vores koncept, som netop forhindre butiksdød. Men de har pt. Travlt fokus
på at overleve. Derfor har jeg sat et sælger firma på der ringer, og book og
køre, den kontrakt løber dog ud nu til februar, men det første arbejde er
gennemført.
Lokalt PR vil også være rigtig effektivt, når vi netop hjælper lokalt. Jeg er
overbevist om, at de lokale medier med glæde vil dele en god histoire om
et nyt koncept som vil redde byens lokale butiksliv. Her har jeg allerede
flere artikler ude, samt live interview fra DR P4 med inkl. Interview med en
kunde case.
Ligeledes ville jeg markedsføre mig på LinkedIn, hvor stort set alle har én
eller flere butiksejere i deres netværk, som pt kæmper med at overleve.
Folk vil rigtig gerne hjælpe, så er også ret sikker på, at et SÅ
samfundsrelevant koncept vil blive delt vidt og bredt.
En rigtig god video, hvor man belyser det store åbenlyse problem vi løser,
så har man hurtigt målgruppens opmærksomhed og det kender så
udemærket problemet, da de gennemlever det hver dag...mere i dag end
nogensinde før!
Her har vi lavet 4 videoer og en stratigi, smat div. Guides og print. En femte
video bliver lavet når der kommer forår og sol.
Idéen er også at lave SoMe kanaler på Instagram og FB for fx de 10
største byen i Danmark og kalde dem:
"LocalHero - tilbud København"
"LoclHero - tilbud Århus"
osv...
Her kunne man så hver dag dele dagens nye tilbud i de respektive byer og
dermed bygge nogle solide SoMe kanaler og generere trafik / nye brugere
den vej igennem. Så man deler i princippet bare det content, som
partnerne opretter på portalen.
App’en
App’en er udvilket til IOS of Andriod, den er til forbrugerene så de hurtigt
kan se lokale tilbud og tilmelde sig deres ynglingsbutik. I starten kørte
localhero kun som et responsivt design, men nu med appen er det endnu
sjovere og hjælper localheros partner med at booste deres salg. Som
Premium kunde kan butikker også sende 2 pushbesked ud om ugen. App
virker også så en kunde får en pushbesked når de er ved deres
ynglingsbutik i område.

Omkostninger

Portalen er 100% automatiseret og koster kun hosting at drive. Hosting kan
typisk klares for 2-300kr / md. – Så er der lidt økonomi til internet, og til et
hovednummer hos relatel.
Der er tegnet en bord- og en gulvholder som ikke er produceret og derfor
kan der komme et ny bud på dette produkt.
SignUp Chip er produceret i bærer dygtig flot materialer. Laserskårt, og
indbygget, pakket med et lækker æske, med låsertryk, og guides indeni.
Jeg har lavet 200 stk. til en start, men har ca. 4000 ekstra NCF chips
liggende til videre produktion
Produktpriserne passer rigtig godt da det heller ikke må være for dyrt.

Inventar på 25.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Onlinetoget kommer buldrende med 400km/t og det ødelægger rigtig
meget på sin vej. Butikkerne lider og mange drejer hver dag nøglen om.
Hele verdenssituationen i dag med Corona, krig osv, har fået
driftsudgifterne til at eksplodere og kun gjort det hele endnu værre. Så det
har aldrig været vigtigere, at styrke ens forretning fremadrettet og skabe
ekstra omsætning, hvis man skal overlever og stå imod det stigende pres
fra onlinehandlen.
Jeg har flere venner og bekendte i mit netværk, som har drevet butik i
mange år. Jeg har set, hvordan de har lagt deres liv og sjæl i deres
butikker og hvordan de i dag kæmper for overlevelse. Det er hårdt at
overvære og se til, mens de kæmper en ulige kamp.
Jeg er idérig og stærk på konceptudvikling, så derfor besluttede mig for at
tage kampen op sammen med dem, for at bevare vores lokale helte og dét
er så blevet til LocalHero.
Personligt synes jeg også bare, at det er trist at gå gennem bybilledet og se
de mange tomme butikslokaler og det forsvindende byliv - og det skal vi
altså stoppe nu!
PS. Koncepter er startet ved Ruben, her fra har jeg bragt det fra startup til
en vækstklar virksomhed med videreudvikling.

Markedet

Målgruppen af partnere er kæmpestor, da den dækker ALLE forretninger
med fysiske kunder...
Der er alene 8.900 frisører i DK, vel det samme antal skønhedsklinikker,
nok hurtigt det 5-10 dobbelte antal caféer / restauranter, plus andre nicher,
så vi har hurtigt 100-150.000 forretninger i målgruppen.
De kender alle til problemet med butiksdød og de mærker det på egen krop
hver dag. Specielt efter verdenssituationen har ændret sig og det er blevet
markant dyrere at drive en forretning. De her forretningsdrivende er sultne
efter overleve og det er det vi skal hjælpe dem med.
Så selv en meget lille bid af denne kæmpe kage, vil skabe en rigtig god
indtjening, når de alle giver mellem 495-895kr / md...

Stærke sider

Club Matas, IKEA Family, H&M Club osv... De store butikker HAR fundet
ud af hvor vigtigt det er, at have en stærk relation og loyale kunder. De ved,
at det er meget billigere at sælge mere til eksisterende kunder, end hele
tiden at skulle skaffe nye! Kundeklubber er en super vigtig strategi, hvis
man vil overleve.
Problemet for en mindre butik, cafe, salon mv. er, at det er rigtig dyrt og
resourcekrævende at etablere og drive en kundeklub... Eller rettere det
VAR det!
Vi har nu gjort det muligt for disse mindre forretninger at starte en
kundeklub, som skaber en kæmpe værdi. En værdi som bliver større og
større måned efter måned, i takt med kundeklubben vokser, men for et
forsvindende lille beløb (495kr) hver måned - uanset omsætning!
Netop den stigende værdi for partneren i form af flere og flere tilmeldte
kunder gør også, at partneren bliver mere og mere knyttet til os. Det bliver
en større og større værdi, de vinker farvel til, den dag de vælger at opsige
deres abonnement. Det er rigtig vigtigt - og en stor styrke i en
abonnementsforretning.
Der findes andre spillere, som tilbyder kundeklubber, men så er det som
regel en app-løsning, hvor man skal bede kunden om at hente en app,
oprette konto osv osv. Det gider en kunde IKKE bøvle med!
Vi skiller os ud ved, at gøre "barrieren" meget mindre, når en kunde skal
tilmelde sig ude i butikken. De skal ikke hente noget som helst, de skal blot
holde deres tlf tæt på en chip eller taste deres mail på en iPad, så er de
tilmeldt. Tilmeldt til en butik, som de i forvejen har en god troværdighed til.
En anden ting som gør os unikke og ekstra værdifulde er, at hvor man i en
"normal" kundeklub kun sælger til sine egne kunder, så samler vi alle de
lokale kundeklubber i ét stort lokalt online shoppingunivers, hvor man også
sælger til de andre lokale butikkers kunder. Butikkerne har jo en fælles
interesse i af få gang i midtbyen og sælge mere hele vejen rundt - sammen
er vi stærkere!
Den triste verdenssituation med Covid, Ukraine osv har medført at
udgifterne til butiksdrift er eksploderet! Det er rigtig trist, MEN det gør også,
at der er mere brug for vores koncept nu end nogensinde før. Derfor er det
det perfekte tidspunkt for launch netop nu, hvor målgruppen skriger efter en
løsning!

Strategi

For at nå hurtigere og brede ud, så kunne man med fordel tage fat i landets
cityforeninger / handelsstadsforeninger, som jo har skreget på en løsning
på butiksdød i flere år.
De har jo en naturlig interesse i, at der kommer gang i den lokale
detailhandel, ligesom de har adgang til hele vores målgruppe gennem
deres foreninger. Jeg er overbevist om, at de rigtig gerne vil indgå nogle
strategiske samarbejder på den ene eller anden led.
Herfra er der også sat gang i et salgsfirma der skal tilbyde localhero gratis,
herefter taget der igen fat og opdatere hvis butikkerne vil fortsætte der
succes.

Vision

LocalHero skal være det åbenlyse valg for lokale fysiske forretninger, når
de skal sikre sig, at de også er her om 5-10år.
Jo flere butikker vi signer op i de enkelte byer, jo større incitament er der
for de andre lokale butikker for at blive en del af denne samhandel.
Vi løser et kæmpe problem og skaber en stor værdi for butikkerne for kun
495kr / md., uanset omsætning. Derfor må det være realistisk at konvertere
en okay del af markedet.
Markedet / målgruppen er enorm, vil skyde på 100.000 - 150.000 fysiske
forrentinger på tværs af brancher.
Om 3-5 år skal LocalHero sidde på 10% af markedet, hvilket vil generere
en indtjening på (10.000 butikker á 495-895kr) = ca. 6.000.000kr om
måneden. Det vil kræve, at der signes 5 butikker om dagen på landsplan
over 5 år.
Men en indtjening på 6 mio. DKK, så kan der også sættes et fornuftigt
slagsteam og så er 5 butikker dagligt bestemt ikke realistisk.
Til den tid kunne det så være, man skulle kigge udover landegrænser...

Ideel køber

Der er mange muligheder, alt efter hvilken strategi man ligger...
Portalen er 100% automatiseret, så det kræver intet manuelt arbejde at
drive portalen. Derfor ville én M/K sagtens kunne drive virksomheden alene
og fokusere på salg / markedsføring.
Men ellers ville et makkerpar på 2 gutter / gutinder, som leder efter et fedt
nøglefærdigt online koncept, som kan bygges rigtig stort, også være oplagt.
Det kræver som sådan ikke den store tekniske forståelse, da portalen og
hele teknikken bag, jo er 100% automatiseret.
Vil man drive det som et decideret Tech Startup, så kunne man med fordel
sætte en team på 2-3 mand; en med teknisk forståelse og 1-2 sælgere.
Her ville konceptet være oplagt til at hente funding gennem fx InnoBooster,
som ikke tager ejerandele, men giver penge til drift til virksomheder er
innovative og samfundsrelevante og dét må man sige er tilfældet her.
Jeg ser også at en evt. investor kunne overtage hvis man har andre
virksomheder kunne man nemt koble dem på localhero.

Opstartshjælp

Jeg har jo som sagt brugt små 3.000 udviklingstimer på at bygge
LocalHero. Jeg ønsker selvfølgelig, at det bliver kæmpe stort og jeg står
meget gerne til rådighed med råd og vejledning efter handlen. Mindre
rettelser i design osv, det vil jeg selvfølgelig også være behjælpelig med
uden beregning.
Man kan altid smide en mail, sms eller give et kald - så skal jeg gerne
hjælpe :)

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1878

Sælger kontaktet:
12

Følger annoncen:
12

Annonce id-nummer:
36276

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
14-08-2023
Udbudspris 150.000 DKK